Uitgebreid zoeken - Zoekresultaten
- vorige pagina
- pagina 1
- ...
- pagina 5
- pagina 6
- pagina 7
- ...
- pagina 11
- volgende pagina
Ongeveer de helft van de Nederlandse jongeren tussen 13 en 24 jaar maakt op enig moment online de overstap van social gaming naar betaald gokken.
Als het aan Europese toezichthouders ligt, komt er een gemeenschappelijke standaard voor digitale rapportage door online-vergunninghouders. Doel van de standaard is om de administratieve lasten voor de aanbieders te verlagen en toezichthouders op uniforme wijze van de nodige informatie te voorzien.
De Kansspelautoriteit (Ksa) vraagt de Minister voor Rechtsbescherming om een wetswijziging zodat zij de mogelijkheid krijgt om over valse identiteitsbewijzen te beschikken voor handhavings- en toezichtsdoeleinden. Dat punt brengt de Ksa, samen met andere urgente onderwerpen, naar voren in haar meest recente Wetgevingsbrief.
De Eerste Kamer stemde vandaag (19 februari 2019) in met het Wetsvoorstel Kansspelen op afstand.
De markt in Nederland voor (legale) kansspelen is in 2016 met 3,8 procent gegroeid, vergeleken met het jaar daarvoor. Het totaal behaalde brutospelresultaat (omzet min uitgekeerde prijzen) was 2,47 miljard euro. In 2015 was het brutospelresultaat 2,34 miljard, in 2014 was dat 2,24 miljard.
Als aanbieder van online kansspelen met een vergunning van de Kansspelautoriteit kunt u vanaf het moment dat u mag exploiteren, een door de Kansspelautoriteit ontworpen woordmerk gebruiken.
Een minder belicht aspect van de Wet Koa: de Kansspelautoriteit kreeg er bevoegdheden bij om een veilige speelomgeving te creëren.
Eindelijk is het dan zover: De Wet Kansspelen op afstand is in werking getreden. Een goed moment om even stil te staan bij waar het ook alweer om begonnen is.
Beleidsregels openbaarmaking VVKoa
Het aanbieden van weddenschappen op paardenraces in Nederland vereist een zogenoemde totalisatorvergunning. Dit is een wettelijk monopolie, met maar 1 vergunning. De huidige totalisatorvergunning loopt af op 31 juni 2022. Wij verzoeken bedrijven die geïnteresseerd dit kenbaar te maken.
Massieve actie pakt aanbieders en dienstverleners aan.
Aanbieders van kansspelen in Nederland hebben een wettelijke zorgplicht: zij moeten kansspelverslaving zoveel mogelijk voorkomen. De Nederlandse Kansspelautoriteit kijkt of de aanbieder daar beleid voor heeft en dat ook uitvoert.
De Nederlandse Kansspelautoriteit zet een nieuwe stap in het bestrijden van kansspelen op afstand (online) die zich richten op de Nederlandse markt. De Kansspelautoriteit (Ksa) start dit jaar ook een thematische actie tegen kansspelen online waaraan minderjarigen kunnen deelnemen.
In de Leidraad Wwft geven wij kansspelaanbieders handvatten om te voldoen aan de verplichtingen die voortvloeien uit de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme, de Wwft. Voor aanbieders van sportweddenschappen wordt ook ingegaan op de verplichtingen bij matchfixing en de meldplicht aan de Sport Betting Intelligence Unit, de SBIU.
Artikel 4.42 van het Besluit Koa verplicht de vergunninghouder de elektronische middelen, zoals de liquidity server, in de EU/EER te plaatsen. De Kansspelautoriteit heeft er begrip voor dat (aspirant-)vergunninghouders door uiteenlopende omstandigheden niet altijd op het moment van vergunningverlening al hun elektronische middelen in de EU/EER kunnen plaatsen en dat ze wellicht meer tijd nodig hebben om dat voor elkaar te krijgen.
De plaats van de elektronische middelen hoeft vergunningverlening niet in de weg te staan. Ook in ons toezicht en handhavingsbeleid kunnen wij rekening houden met deze omstandigheden.
Plaatsing buiten de EU/EER mag in ieder geval niet tot gevolg hebben dat de vergunninghouder zich onttrekt aan de relevante verplichtingen die volgen uit het Unierecht, bijvoorbeeld ten aanzien van consumenten- en privacybescherming.
Controledatabank moet in Nederland staan
Een uitzondering op het bovenstaande betreft de verplichting om de controledatabank in Nederland te plaatsen, waaraan aanbieders onverkort moeten voldoen. De Kansspelautoriteit zal daar dan ook op toezien.
Vanaf 1 januari 2026 wordt het afscheiden van vermogen via een derdengeldrekening of een bankgarantie niet langer toegestaan bij het aanvragen van een nieuwe vergunning.
- In de praktijk is er geen vraag naar het gebruik van derdengeldrekeningen. Hoewel de toelichting bij artikel 4.30 van het Besluit Koa deze optie als voorbeeld noemt, blijkt dat notarissen, deurwaarders en advocaten hun derdengeldrekening niet willen of mogen inzetten voor aanbieders van online kansspelen. Het voorbeeld in de toelichting was dan ook onjuist.
- De bankgarantie is afgeschaft omdat deze met duizenden potentiële begunstigden praktisch onhaalbaar is. Het is niet werkbaar dat spelers rechtstreeks bij een bank een beroep doen op zo’n garantie, omdat de bank de identiteit en het geclaimde bedrag van onbekende begunstigden moet verifiëren, terwijl deze informatie niet beschikbaar is.
Daarom acht de Kansspelautoriteit het onwaarschijnlijk dat bankgaranties of derdengeldrekeningen alsnog mogelijk worden gemaakt via het voorgestelde alternatief van artikel 7.6 ‘andere voorzieningen’.
Per 1 januari 2026 treden de beleidsregels vergunningverlening kansspelen op afstand aan (BVRKOA 2026) in werking. Met de aangepaste beleidsregels komen er nieuwe verplichtingen voor aanvragers.
Overzicht van updates datamodel en XSD's controledatabank
Poker is, net als roulette en blackjack, een kansspel. Volgens de Wet op de kansspelen is het in Nederland alleen toegestaan om fysieke casinospellen aan te bieden met een vergunning. Sinds 1975 heeft alleen Holland Casino deze vergunning voor het fysiek aanbieden van casinospellen, waaronder poker. Sinds de inwerkingtreding van de Wet Kansspelen op afstand (Koa) op 1 april 2021, mogen vergunde aanbieders ook online poker aanbieden binnen strikte wettelijke kaders.
- vorige pagina
- pagina 1
- ...
- pagina 5
- pagina 6
- pagina 7
- ...
- pagina 11
- volgende pagina