Probleem met een kansspel melden
Wat doet de Kansspelautoriteit met mijn melding?
Oneerlijk spel, niet uitbetalen, onvoldoende oog voor kansspelverslaving, illegaal aanbod waardoor geen toezicht mogelijk is, fraude en oplichting met kansspelen, onjuiste of onvolledige voorlichting, deelname door minderjarigen, witwassen: komt u dit soort problemen tegen? Meld het ons.
Uw melding helpt ons bij het toezicht houden op kansspelen. Wij gebruiken meldingen om te bepalen of meer mensen dezelfde klachten hebben zodat we weten naar welke onderwerpen wij onderzoek moeten doen.
Wat kan ik zelf doen?
Bent u persoonlijk betrokken? Check of u onderstaande gedaan heeft:
- in gesprek gaan met de aanbieder van het kansspel
- contact opnemen met een klachtenfunctionaris of een juridisch adviseur, bijvoorbeeld via het Het Juridisch Loket
- oplichting melden bij de politie, via De Fraudehelpdesk
De Kansspelautoriteit kan uw probleem niet oplossen en wij kunnen niet persoonlijk bemiddelen.
Wat hoor ik over mijn melding?
U hoort alleen van ons als wij aanvullende informatie nodig hebben. Op de pagina Uw melding, ons toezicht publiceren wij een overzicht van afgerond onderzoek dat het resultaat is van meldingen.
Doe uw melding
U kunt anoniem of niet anoniem een probleem met een kansspel bij ons melden.
Krijgt u misleidende e-mails, brieven of telefoontjes van zogenaamde kansspelaanbieders? Happy Numbers, Megapot en Fictory zijn voorbeelden. Soms zeggen zogenaamde incassobureaus op te treden namens een kansspelaanbieder.
Zeg altijd 'nee' als u het niet vertrouwt. Dit soort misleiding noemen we ‘misleidende verkoop’, u kunt dit bij een andere toezichthouder melden, namelijk bij Autoriteit Consument en Markt.
Meld misleidende verkoop bij Autoriteit Consument en Markt
Uw melding. Ons Toezicht.
Om goed in te kunnen schatten waar risico’s met kansspelen zich voordoen is uw melding van groot belang voor ons.