Uitgebreid zoeken - Zoekresultaten
- vorige pagina
- pagina 1
- ...
- pagina 6
- pagina 7
- pagina 8
- ...
- pagina 62
- volgende pagina
De Kansspelautoriteit (Ksa) legt een aanbieder een last onder dwangsom op voor het aanbieden van illegale online kansspelen.
De Kansspelautoriteit (Ksa) legt een last onder dwangsom op aan Alimaniere Sociedad de Responsabilidad voor het aanbieden van illegale kansspelen. Met de last onder dwangsom eist de Ksa van de illegale aanbieder dat deze zijn aanbod per direct staakt en gestaakt houdt. Als de aanbieder hier geen gehoord aan geeft wordt een dwangsom opgelegd.
Nee, het verbod is alleen gericht op vergunninghouders die kansspelen op afstand organiseren, de online aanbieders. Hoewel sportsponsoring voor de overige kansspelaanbieders wel toegestaan is, dient de tegenprestatie (in de vorm van werving en reclame) voldoende onderscheidend te zijn van reclameactiviteiten voor kansspelen op afstand. Voornamelijk voor de zogeheten hybride aanbieders is dit relevant. De hybride aanbieders zijn vergunninghouders die niet alleen voor kansspelen op afstand een vergunning hebben, maar ook vergunninghouder zijn voor bijvoorbeeld het aanbieden van kansspelen in een casino of speelautomatenhal.
De Nederlandse Kansspelautoriteit zet een nieuwe stap in het bestrijden van kansspelen op afstand (online) die zich richten op de Nederlandse markt. De Kansspelautoriteit (Ksa) start dit jaar ook een thematische actie tegen kansspelen online waaraan minderjarigen kunnen deelnemen.
De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft een last onder dwangsom opgelegd aan EOD Code SRL. voor het aanbieden van illegale kansspelen in Nederland via de website instantcasino.com. Met deze last onder dwangsom eist de Ksa dat EOD Code SRL. het illegale aanbod per direct stopzet en gestopt houdt. Als de aanbieder hier geen gehoor aan geeft, wordt een dwangsom van €280.000 per week opgelegd, tot een maximum van €840.000.
Als u een vergunning heeft om kansspelen op afstand aan te bieden, dan gelden voor u de artikelen 4.34 en 4.38 van het Besluit kansspelen op afstand. In artikel 4.34 staat welke informatie u de speler moet geven. In artikel 4.38 staat dat de informatie in het Nederlands moet worden verstrekt. U bent vrij om informatie daarnaast ook in andere talen te verstrekken.
Let op: in verschillende bepalingen in de wet- en regelgeving staat dat informatie ‘duidelijk en begrijpelijk’ moet zijn. Bijvoorbeeld in de artikelen 3.24, 3.25 en 3.26 van de Regeling Kansspelen op afstand en de artikelen 2a en 8 van het Besluit werving, reclame en verslavingspreventie kansspelen. Informatie in de Nederlandse taal bevordert die duidelijkheid en begrijpelijkheid. Ook hier geldt dat u de informatie daarnaast in een andere talen kunt aanbieden.
De Kansspelautoriteit voert per 1 januari 2017 wijzigingen door in haar aanpak van illegale online kansspelen. Ze verstuurt geen individuele aanschrijvingsbrieven meer naar aanbieders van online kansspelen die niet in het bezit zijn van een vergunning van de Kansspelautoriteit.
Boetes Kansspelautoriteit voor aanbieden (Simbat) en bevorderen (Spinity) online kansspelen.
Aanbieders van kansspelen zetten in toenemende mate promotionele kansspelen in om zichzelf of hun producten onder de aandacht te brengen.
De Kansspelautoriteit heeft de organisatie van de Formule 1 in Zandvoort, Dutch Grand Prix, en race team Sauber gesommeerd geen reclame te maken voor illegale kansspelaanbieder Stake tijdens de races in Zandvoort.
Voor de Afdeling Juridische Zaken & Vergunningen zoekt de Kansspelautoriteit een gedreven behandelaar aanvragen kansspelen.
In de Uitvoeringsregeling kansspelen wordt bepaald wat de hoogte is van de leges voor vergunningen voor landgebonden loterijen en weddenschappen. Daarnaast staan in de Uitvoeringregeling een paar uitgewerkte bepalingen voor landbased (paarden)sportweddenschappen en de bevoegdheden voor inbeslagname door toezichthouders van de Kansspelautoriteit.
De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft de Marktvisie kansspelen. Marktordening en markttoezicht vanuit de publieke belangen gepubliceerd.
Engelstalige versie van Marktvisie kansspelen. Marktordening en markttoezicht vanuit de publieke belangen.
Alle vragen en antwoorden over Wet Koa
Bij het uitvoeren van het kansspelbeleid in Nederland zal ‘bijzondere aandacht’ worden besteed aan het terugdringen van kansspelverslaving. Ook wordt het ‘bestaande beleid rond de mogelijkheden voor de afdracht aan sport en goede doelen’ niet aangetast.
Branchevereniging Family Entertainment Centers Nederland (FEC Nederland) wil dat in arcadehallen alleen nog automaten met behendigheidsspellen staan; voor automaten met kansspelen is geen plaats meer.
De Ksa krijgt in deze tijden van Corona veel vragen over welke kansspelen er (online) mogen worden aangeboden.
2022 gaat de boeken in als het eerste volle kalenderjaar dat in Nederland op legale wijze online gegokt kon worden. Dat wil zeggen: spelen bij aanbieders met een vergunning van de Kansspelautoriteit (Ksa). In het Jaarverslag een uitvoerige terugblik op wat er goed ging, en waar het beter kan en moet.
'Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+'. Dit is de nieuwe waarschuwingszin die aanbieders van kansspelen uiterlijk 1 april 2022 ingevoerd moeten hebben.
De legale markt voor online kansspelen die 1 oktober 2021 is geopend, toont zich behoorlijk stabiel. Maandelijks bedraagt het brutospelresultaat (BSR; inzet minus uitgekeerde prijzen) ongeveer 80 miljoen euro.
In deze notitie geeft de Ksa een overzicht van de stand van zaken acht maanden na opening van de online kansspelmarkt. De notitie is opgesteld aan de hand van de doelstellingen van het Nederlandse kansspelbeleid en in het bijzonder van de Wet Kanspelen op afstand (Koa). Belangrijkste doelstelling van de Wet Koa is ‘kanalisatie’: Nederlandse spelers die willen deelnemen aan online kansspelen, moeten dat kunnen doen in een veilige omgeving bij legale online aanbieders.
- vorige pagina
- pagina 1
- ...
- pagina 6
- pagina 7
- pagina 8
- ...
- pagina 62
- volgende pagina