Uitgebreid zoeken - Zoekresultaten
- vorige pagina
- pagina 1
- ...
- pagina 39
- pagina 40
- pagina 41
- ...
- pagina 55
- volgende pagina
Voor alle wijzigingen in het spelsysteem volgt u artikel 4.41, vierde lid, BKoa.
Wat moet u melden? En wanneer?
- Wijzigingen in niet-kritieke onderdelen van het spelsysteem die niet voorafgaand aan invoering zijn gekeurd.
Artikel 1.1 Bkoa omschrijft het begrip ‘niet-kritiek onderdeel van het spelsysteem’ als "een onderdeel van het spelsysteem dat in het systeem voor wijzigingsbeheer, bedoeld in artikel 4.41, niet is aangemerkt als kritiek voor de verantwoorde, betrouwbare en controleerbare organisatie van de vergunde kansspelen".
U meldt deze wijzigingen één keer per kwartaal bij de Kansspelautoriteit, zoals omschreven in artikel 3.9, tweede lid van de Beleidsregels Informatieplicht en artikel 4.51, tweede lid, Bkoa.
- Wijzigingen in kritieke onderdelen van het spelsysteem die niet voorafgaand aan invoering zijn gekeurd.
Wijzigingen van kritieke onderdelen van het spelsysteem mogen worden ingevoerd zonder voorafgaande keuring als de wijzigingen noodzakelijk zijn voor de verantwoorde, betrouwbare en controleerbare organisatie van de vergunde kansspelen. Bijvoorbeeld spoedeisend onderhoud of herstel van geconstateerde kwetsbaarheden in het spelsysteem.
U meldt deze wijzigingen onverwijld bij de Kansspelautoriteit, zoals zoals omschreven in artikel 3.9, tweede lid van de Beleidsregels Informatieplicht en artikel 4.51, tweede lid, Bkoa.
Let op! Er is dus geen verplichting tot melden omdat een onderdeel van het spelsysteem wijzigt, maar omdat u deze wijziging invoert voorafgaand aan de keuring van deze wijziging. Een wijziging moet altijd gekeurd worden, maar dat mag in dit geval dus ook ná invoering van de wijziging.
Bekijk welke documenten nodig zijn bij een vergunningaanvraag voor kansspelen op afstand voor het aantonen van betrouwbaarheid.
De Belastingdienst maakt specificaties voor het belastinggedeelte van uw CDB beschikbaar via het platform voor ondersteuning digitaal berichtenverkeer, ofwel ODB.
Naar verwachting doen zij dit in april 2021. De auditfiles en aanvullende specificaties voor het belastinggedeelte van uw CDB zijn genaamd XML Auditfile Kansspelen op afstand, ofwel XAK.
- U heeft een ODB account nodig om gebruik te maken van dit platform. Dit kunt u op elk moment kosteloos bij hen aanvragen.
- Met uw ODB account kunt u zich ook abonneren op berichten om op de hoogte te blijven van wijzigingen van de auditfiles.
De Belastingdienst adviseert om op tijd een account aan te maken voor het ODB platform. Dan heeft u zo snel mogelijk de beschikking over de dataset en bijbehorende eisen van de Belastingdienst.
Een gewoon (interventie)gesprek kan op ieder moment gevoerd worden. Naar aanleiding van een signaal vraagt u de speler bijvoorbeeld kort hoe het gaat.
Een persoonlijk onderhoud is een zwaarder gesprek waarin bepaalde elementen aan bod komen, zoals speelgedrag en de gevaren van kansspelverslaving, voorzieningen om speelgedrag te beperken, de mogelijkheden van hulp en mogelijke schade voor de speler of zijn naaste omgeving. Dit gesprek u moet voeren bij een redelijk vermoeden van onmatige deelname aan kansspelen of kansspelverslaving. Als u na het persoonlijk onderhoud redelijkerwijs moet vermoeden dat er sprake is van onmatig speelgedrag of kansspelverslaving en de speler daardoor schade aan zichzelf of naasten kan toebrengen, dan is de volgende stap dat u de speler bij de Ksa aandraagt voor onvrijwillige uitsluiting in Cruks.
Recent publiceerden wij onze Strategie 2020-2024. De belangrijkste verandering ten opzichte van de vorige strategie betreft onze missie. Dat was ‘Veilig spelen op een eerlijke markt’. In de praktijk bleek dit soms tot enige verwarring te leiden, omdat uit deze zin niet voor iedereen duidelijk werd wat de (ultieme) doelstelling van de Kansspelautoriteit was.
Vragen en antwoorden
Samenwerking
U moet als online aanbieder een controledatabank inrichten, waar de Kansspelautoriteit toegang toe heeft. Ook moet u deze beheren. Lees hoe u dat aanpakt.
De afgelopen maanden heeft de (legale) kansspelmarkt meerdere malen de media gehaald. Onze publicaties over de zorgplicht, monitoringsrapportage en marktscan deden stof opwaaien over de omvang en groei van de markt en het aantal spelers enerzijds, en het gedrag van aanbieders op die groeiende markt anderzijds.
Als houder van een exploitatievergunning moet u van goed gedrag zijn. Dat geldt ook voor andere personen en bedrijven die bij een vergunning betrokken zijn. Wij beoordelen uw integriteit en kunnen een vergunning weigeren of intrekken als sprake is van wetsovertredingen in het verleden.
Henk Blankenstein werkt als coördinator Beleid Juridische Zaken op de afdeling Handhaving.
Geven van voorlichting en informatie over kansspelgerelateerde zaken. Dat is een van de kerntaken die de Kansspelautoriteit kreeg toebedeeld bij de oprichting in 2012. Hoe doen wij dat? En waarom doen wij het zoals we het doen? Ik geef u graag een kijkje in onze keuken.
Een blog in deze dagen kan natuurlijk niet over een ander onderwerp gaan dan over het coronavirus. In deze zorgelijke en verwarrende tijden gaan de gedachten natuurlijk vooral uit naar de volksgezondheid. De gezondheid van eenieder staat terecht met stip bovenaan in de ranglijst van prioriteiten. Laten we hopen dat het virus snel kan worden ingedamd, de beperkende maatregelen niet al te lang hoeven te duren en dat de economische gevolgen te overzien zijn.
René Jansen gaat in op de zorgplicht en stelt zich een aantal vragen hoe aanbieders van (online) kansspelen hun zorgplicht rond gokverslaving in de praktijk brengen. Want hoe zie je of iemand z’n zorgplicht nakomt? Waar blijkt dat uit? Waar houdt eigen verantwoordelijkheid op en begint de zorgplicht?
Bevoegdheden, handhavingsinstrumenten Kansspelautoriteit
Is bestaande wetgeving toereikend om het verschijnsel loot boxes en andere gokelementen in games, in goede banen te leiden? Nee, concludeert Tom Schoolderman in zijn bachelorscriptie Rechtsvergelijkend onderzoek loot boxes in Verenigd Koninkrijk en Nederland.
Een blog in deze tijd kan eigenlijk over niets anders gaan dan over de gevolgen van het Coronavirus. En in mijn geval dan over de consequenties voor de kansspelwereld, zowel voor spelers als voor aanbieders.
Het aanbieden van weddenschappen op paardenraces in Nederland vereist een zogenoemde totalisatorvergunning. Dit is een wettelijk monopolie, met maar 1 vergunning. De huidige totalisatorvergunning loopt af op 31 juni 2022. Wij verzoeken bedrijven die geïnteresseerd dit kenbaar te maken.
Voor een vergunningaanvraag kansspelen op afstand zijn er meerdere manieren om financiële zekerheid aan te tonen: via bankgarantie, via een waarborgsom, via borgtocht of overige.
Wilt u zelf een kansspel organiseren? Een loterij, bingo of kansspel om iets te promoten. Bekijk wat er mag en wat niet.
Poker is net als roulette en black jack een casinospel. In de Wet op de kansspelen staat dat er in Nederland 1 zakelijk aanbieder van casinospellen mag zijn. Sinds 1975 is dat Holland Casino. Poker spelen om een prijs of premie - geld of iets dat om te wisselen is in geld - is verboden. Poker is wel toegestaan als u het speelt in besloten kring (een bestaande groep van mensen die elkaar kennen zoals een gezin, familie, verzorgingstehuis, een bedrijf of leden van een vereniging) én niet bedrijfsmatig.
Marloes Knijnenburg werkt als Senior Jurdisch Adviseur op de afdeling Juridische zaken en Vergunningen (JZ&V).
Bij een vergunningaanvraag kansspelen op afstand zijn er 4 manieren om de voorziening spelerstegoeden aan te tonen: via bankgarantie, via een stichting derdengelden, via een derdengeldenrekening of via een overige voorziening.
- vorige pagina
- pagina 1
- ...
- pagina 39
- pagina 40
- pagina 41
- ...
- pagina 55
- volgende pagina