Uitgebreid zoeken - Zoekresultaten
- vorige pagina
- pagina 1
- ...
- pagina 41
- pagina 42
- pagina 43
- ...
- pagina 58
- volgende pagina
Als vergunninghouder voor risicovolle kansspelen bent u verplicht om bezoek, signalen en interventies te registreren.
Voor alle wijzigingen in het spelsysteem volgt u artikel 4.41, vierde lid, BKoa.
Wat moet u melden? En wanneer?
- Wijzigingen in niet-kritieke onderdelen van het spelsysteem die niet voorafgaand aan invoering zijn gekeurd.
Artikel 1.1 Bkoa omschrijft het begrip ‘niet-kritiek onderdeel van het spelsysteem’ als "een onderdeel van het spelsysteem dat in het systeem voor wijzigingsbeheer, bedoeld in artikel 4.41, niet is aangemerkt als kritiek voor de verantwoorde, betrouwbare en controleerbare organisatie van de vergunde kansspelen".
U meldt deze wijzigingen één keer per kwartaal bij de Kansspelautoriteit, zoals omschreven in artikel 3.9, tweede lid van de Beleidsregels Informatieplicht en artikel 4.51, tweede lid, Bkoa.
- Wijzigingen in kritieke onderdelen van het spelsysteem die niet voorafgaand aan invoering zijn gekeurd.
Wijzigingen van kritieke onderdelen van het spelsysteem mogen worden ingevoerd zonder voorafgaande keuring als de wijzigingen noodzakelijk zijn voor de verantwoorde, betrouwbare en controleerbare organisatie van de vergunde kansspelen. Bijvoorbeeld spoedeisend onderhoud of herstel van geconstateerde kwetsbaarheden in het spelsysteem.
U meldt deze wijzigingen onverwijld bij de Kansspelautoriteit, zoals zoals omschreven in artikel 3.9, tweede lid van de Beleidsregels Informatieplicht en artikel 4.51, tweede lid, Bkoa.
Let op! Er is dus geen verplichting tot melden omdat een onderdeel van het spelsysteem wijzigt, maar omdat u deze wijziging invoert voorafgaand aan de keuring van deze wijziging. Een wijziging moet altijd gekeurd worden, maar dat mag in dit geval dus ook ná invoering van de wijziging.
Heeft u een vergunning online kansspelen, een vergunning voor een speelhal of casinospelen? Dan controleert u elke speler in het Cruksregister.
De raad van bestuur van de Kansspelautoriteit is eindverantwoordelijk voor alle besluiten. De minister voor Rechtsbescherming, Justitie en Veiligheid, benoemt en ontslaat bestuursleden, maar zij zijn onafhankelijk in hun besluitvorming.
Onze aanpak bij arcadehallen.
Vanaf 12 maart 2024 gebruikt de Kansspelautoriteit (Ksa) een nieuw aanvraagformulier voor exploitatievergunningen voor speelautomaten.
Heeft u een aanwezigheidsvergunning voor een speelhal, een vergunning voor het aanbieden van online kansspelen of een vergunning voor het organiseren van een speelcasino? Dan bent u verplicht om in te grijpen bij problematisch speelgedrag van een speler. Hebben uw maatregelen onvoldoende effect? Dan bent u verplicht om de Kansspelautoriteit hierover te informeren via de kennisgeving problematisch speelgedrag. Wij kunnen dan besluiten om de speler in te schrijven in Cruks.
Een gewoon (interventie)gesprek kan op ieder moment gevoerd worden. Naar aanleiding van een signaal vraagt u de speler bijvoorbeeld kort hoe het gaat.
Een persoonlijk onderhoud is een zwaarder gesprek waarin bepaalde elementen aan bod komen, zoals speelgedrag en de gevaren van kansspelverslaving, voorzieningen om speelgedrag te beperken, de mogelijkheden van hulp en mogelijke schade voor de speler of zijn naaste omgeving. Dit gesprek u moet voeren bij een redelijk vermoeden van onmatige deelname aan kansspelen of kansspelverslaving. Als u na het persoonlijk onderhoud redelijkerwijs moet vermoeden dat er sprake is van onmatig speelgedrag of kansspelverslaving en de speler daardoor schade aan zichzelf of naasten kan toebrengen, dan is de volgende stap dat u de speler bij de Ksa aandraagt voor onvrijwillige uitsluiting in Cruks.
Ja, de stortingsblokkade (artikel 3.1.13, tweede lid, onder a van de Beleidsregel verantwoord spelen 2024) is een interventiemaatregel zoals bedoeld in artikel 6 van de Regeling werving, reclame en verslavingspreventie. Op elke interventiemaatregel volgt een periode dat geen bonussen mogen worden aangeboden. In het specifieke geval van de stortingsblokkade is het echter mogelijk om voldoende, correct en controleerbaar vast te stellen dat een individuele speler beschikt over voldoende middelen om meer netto-stortingen te verrichten dan de genoemde € 700,- . Als dat wordt vastgesteld, bijvoorbeeld aan de hand van actuele bankafschriften, kan de toegepaste stortingsblokkade vervallen en daarmee ook de bonusblokkade.
Het beschikken over voldoende financiële middelen betekent niet dat er geen andere signalen kunnen zijn die wijzen op onmatige deelneming aan kansspelen of kansspelverslaving waarbij een interventie moet volgen en er alsnog een bonusverbod geldt.
Recent publiceerden wij onze Strategie 2020-2024. De belangrijkste verandering ten opzichte van de vorige strategie betreft onze missie. Dat was ‘Veilig spelen op een eerlijke markt’. In de praktijk bleek dit soms tot enige verwarring te leiden, omdat uit deze zin niet voor iedereen duidelijk werd wat de (ultieme) doelstelling van de Kansspelautoriteit was.
Een gokspel is gemaakt om u te verleiden om door te gaan. Bent u nog de baas over het spel? Bekijk de tips voor veilig gokken.
Tessa Leusink werkt als Junior Inspecteur Handhaving op de afdeling Handhaving.
Als vergunninghouder voor risicovolle kansspelen bent u verplicht om personeel te trainen in het herkennen van gokverslaving.
René Jansen beschouwt 1 jaar legale online kansspelmarkt en de uiteenlopende reacties op de monitoringsrapportage die de Ksa recent publiceerde.
Jaarlijks verzamelen toezichthouders vanuit heel Europa zich voor de GREF-conferentie (Gambling Regulators European Forum). In dit blog blikt René Jansen terug op de editie van dit jaar en benadrukt hij de toegevoegde waarde van internationale samenwerking.
Samenwerking
- vorige pagina
- pagina 1
- ...
- pagina 41
- pagina 42
- pagina 43
- ...
- pagina 58
- volgende pagina