Uitgebreid zoeken - Zoekresultaten
- vorige pagina
- pagina 1
- ...
- pagina 38
- pagina 39
- pagina 40
- ...
- pagina 60
- volgende pagina
Deze interventie staat in artikel 3.1.13 van de Beleidsregel. Hallen verwijderen een speler uit de hal om deelname aan kansspelen te blokkeren.
Deze interventie leidt soms tot agressieve reacties. De veiligheid van het personeel en andere aanwezigen in de hal moet te allen tijde gewaarborgd blijven. Indien de interventie de veiligheid in gevaar brengt, kan er door de hal gekozen worden voor een alternatieve aanpak. Dit kan bijvoorbeeld inhouden dat de betreffende speler eerst wordt uitgenodigd voor een gesprek. Indien noodzakelijk kan de toegang van de speler tot de hal bij een volgende gelegenheid worden geweigerd, of kan een langer onvrijwillig toegangsverbod worden opgelegd.
- U voldoet aan integriteitseisen
Aan een vergunning voor het exploiteren van speelautomaten stellen wij strenge integriteitseisen. Als u een vergunning aanvraagt doen wij daarom een uitgebreid en diepgaand integriteitsonderzoek.
- Als vergunninghouder heeft u een zorgplicht: u dient in ieder geval kennis en inzicht te hebben van risico’s van kansspelverslaving, de negatieve gevolgen van kansspelverslaving, hulpverlening bij kansspelverslaving, de wet- en regelgeving die verband houden met kansspelen en de binnen de branche geldende gedragscodes. Lees meer hierover in art. 6 Besluit werving, reclame en verslavingspreventie.
Poker is, net als roulette en blackjack, een kansspel. Volgens de Wet op de kansspelen is het in Nederland alleen toegestaan om fysieke casinospellen aan te bieden met een vergunning. Sinds 1975 heeft alleen Holland Casino deze vergunning voor het fysiek aanbieden van casinospellen, waaronder poker. Sinds de inwerkingtreding van de Wet Kansspelen op afstand (Koa) op 1 april 2021, mogen vergunde aanbieders ook online poker aanbieden binnen strikte wettelijke kaders.
Het besluit is genomen! Minister Sander Dekker stuurde deze week een motiebrief naar de Tweede Kamer, waarin hij ook reageert op moties die nog niet behandeld waren.
Elk land heeft eigen kansspelwetgeving. Dat zal ook zo blijven. Toch is internationale samenwerking door toezichthouders van groot belang.
Aanbieders van online kansspelen hebben verplichtingen bij het uitbetalen van spelerstegoeden. Vergunninghouders zijn zelf verantwoordelijk voor het nakomen van wet- en regelgeving. Deze informatie kan daaraan bijdragen.
MEMORANDUM of UNDERSTANDING (MoU) tussen de
Kansspelautoriteit en de Kansspelcommissie
Als vergunninghouder voor risicovolle kansspelen bent u verplicht om bezoek, signalen en interventies te registreren.
Momenteel loopt de zogenoemde consultatie voor onze Marktvisie kansspelen. Marktordening en markttoezicht vanuit de publieke belangen. Ik roep de lezers van dit blog graag op kennis te nemen van deze marktvisie en desgewenst erop te reageren.
Door de coronamaatregelen zijn speelhallen, speelcasino’s en horecalocaties met speelautomaten het afgelopen jaar overwegend dicht geweest. Kreeg het illegale kansspelaanbod daardoor meer kans?
14 juni 2024
Bekijk welke onderdelen van het spelsysteem gekeurd moeten worden door een keuringsinstelling, de specificaties van de inhoud en vorm van de keuringsrapporten.
Voor alle wijzigingen in het spelsysteem volgt u artikel 4.41, vierde lid, BKoa.
Wat moet u melden? En wanneer?
- Wijzigingen in niet-kritieke onderdelen van het spelsysteem die niet voorafgaand aan invoering zijn gekeurd.
Artikel 1.1 Bkoa omschrijft het begrip ‘niet-kritiek onderdeel van het spelsysteem’ als "een onderdeel van het spelsysteem dat in het systeem voor wijzigingsbeheer, bedoeld in artikel 4.41, niet is aangemerkt als kritiek voor de verantwoorde, betrouwbare en controleerbare organisatie van de vergunde kansspelen".
U meldt deze wijzigingen één keer per kwartaal bij de Kansspelautoriteit, zoals omschreven in artikel 3.9, tweede lid van de Beleidsregels Informatieplicht en artikel 4.51, tweede lid, Bkoa.
- Wijzigingen in kritieke onderdelen van het spelsysteem die niet voorafgaand aan invoering zijn gekeurd.
Wijzigingen van kritieke onderdelen van het spelsysteem mogen worden ingevoerd zonder voorafgaande keuring als de wijzigingen noodzakelijk zijn voor de verantwoorde, betrouwbare en controleerbare organisatie van de vergunde kansspelen. Bijvoorbeeld spoedeisend onderhoud of herstel van geconstateerde kwetsbaarheden in het spelsysteem.
U meldt deze wijzigingen onverwijld bij de Kansspelautoriteit, zoals zoals omschreven in artikel 3.9, tweede lid van de Beleidsregels Informatieplicht en artikel 4.51, tweede lid, Bkoa.
Let op! Er is dus geen verplichting tot melden omdat een onderdeel van het spelsysteem wijzigt, maar omdat u deze wijziging invoert voorafgaand aan de keuring van deze wijziging. Een wijziging moet altijd gekeurd worden, maar dat mag in dit geval dus ook ná invoering van de wijziging.
Heeft u een vergunning online kansspelen, een vergunning voor een speelhal of casinospelen? Dan controleert u elke speler in het Cruksregister.
In de regelgeving en in de Beleidsregel verantwoord spelen 2024 wordt zowel de term ‘maand’ als de term ‘kalendermaand’ gebruikt.
In de Beleidsregel verantwoord spelen 2024 wordt het begrip ‘kalendermaand’ gebruikt. Met een kalendermaand wordt 1 van de 12 maanden in het jaar bedoeld en dus niet 30 opeenvolgende dagen. In de beleidsregel is een kalendermaand via de nettostortingsgrenzen (artikel 3.1.12, zesde lid, aanhef en onderdeel e) gekoppeld aan het (doorgaans) maandelijkse inkomen van een speler.
In de Regeling speellimieten en bewuster speelgedrag wordt gesproken over een ‘maand’. Dit is een kalendermaand en niet een periode van 30 dagen.
Ook hier geldt dat de maandelijkse stortingslimieten verband houden met het (doorgaans) maandelijkse inkomen van een speler. In de toelichting op de regeling komt dit een aantal keren terug (Stcrt 2024, 19648,o.a. pagina 7). Daarnaast heeft de regelgever ook bij de toelichting bij het spelersprofiel van artikel 3.23, onderdeel b, van de Regeling kansspelen op afstand een verband gelegd tussen speellimieten en netto-inkomen (Stcrt 2021, 4507, p. 73).
Waar de regelgever een periode van 30 dagen bedoelt, heeft hij dat ook uitdrukkelijk zo bepaald. Zie bijvoorbeeld artikel 6, eerste lid, aanhef en onderdeel a, van de Regeling werving, reclame en verslavingspreventie kansspelen.
De raad van bestuur van de Kansspelautoriteit is eindverantwoordelijk voor alle besluiten. De minister voor Rechtsbescherming, Justitie en Veiligheid, benoemt en ontslaat bestuursleden, maar zij zijn onafhankelijk in hun besluitvorming.
Bekijk welke document nodig is bij een vergunningaanvraag voor kansspelen op afstand voor het onderwerp intern toezicht.
- vorige pagina
- pagina 1
- ...
- pagina 38
- pagina 39
- pagina 40
- ...
- pagina 60
- volgende pagina