Uitgebreid zoeken - Zoekresultaten
- vorige pagina
- pagina 1
- ...
- pagina 35
- pagina 36
- pagina 37
- ...
- pagina 58
- volgende pagina
Regels & leidraden
Een aanbieder moet zo snel mogelijk signalen van onmatig deelnemen aan kansspelen of (een risico op) kansspelverslaving herkennen en daarop kunnen ingrijpen. Meestal kan een aanbieder van online kansspelen (vrijwel) onmiddellijk en automatisch ingrijpen. Dit gebeurt via software die signalen automatisch herkent. Ook een medewerker van een speelcasino of speelautomatenhal moet deze signalen zo snel mogelijk kunnen herkennen en, als het nodig is, onmiddellijk kunnen ingrijpen.
Als de aanbieder niet onmiddellijk kan ingrijpen, gaat de Ksa er in beginsel van uit dat de aanbieder binnen een uur het signaal onderkent en vervolgens binnen een uur kan ingrijpen. De aanbieder moet dus in beginsel kunnen ingrijpen binnen in totaal twee uur nadat het relevante speelgedrag zich voordoet. De aanbieder moet kunnen uitleggen waarom hij niet direct heeft ingegrepen.
Bekijk welke documenten nodig zijn bij een vergunningaanvraag voor kansspelen op afstand voor het onderwerp uitbesteding.
Bekijk welke documenten nodig zijn bij een vergunningaanvraag voor kansspelen op afstand voor het onderwerp verslavingspreventie.
Bekijk welke documenten nodig zijn bij een vergunningaanvraag voor kansspelen op afstand voor het onderwerp controledatabank.
Signalen kunnen, net als interventiemaatregelen, verschillen in zwaarte. Zie bijvoorbeeld ook artikel 19, eerste lid, Regeling werving, reclame en verslavingspreventie kansspelen. Centraal staat de speler, diens speelgedrag en welke passende interventies nodig zijn om onmatige deelname en kansspelverslaving zoveel mogelijk te voorkomen (artikel 18 Besluit werving, reclame en verslavingspreventie kansspelen). Het spreekt voor zich dat het ene signaal zwaarder kan wegen dan het andere. Bijvoorbeeld: een aanzienlijke toename van de speelfrequentie in een korte tijd, is niet hetzelfde als het eenmalig gebruik van een creditcard. Het gaat om een deskundige beoordeling van een signaal of een combinatie van signalen en een passende reactie daarop.
1 oktober ging de legale markt voor online kansspelen open. Wat is de stand van zaken?
De Wet kansspelen op afstand stelt extra eisen aan reclame en het gebruik van rolmodellen in reclame. Bekijk welke eisen dat zijn.
Publieke doelen van de Kansspelautoriteit: Bescherming van de speler; Voorkomen van kansspelverslaving; Bestrijden van illegaliteit en criminaliteit.
Om goed in te kunnen schatten waar risico’s met kansspelen zich voordoen is uw melding van groot belang.
Kansspelen moeten veilig en eerlijk zijn. Wat veilig en eerlijk is, staat in de wet- en regelgeving en vergunningsvoorwaarden. De Kansspelautoriteit is toezichthouder op de markt voor de kansspelen. Onze taken zijn onder andere vastgelegd in de Wet op de kansspelen.
Wilt u een bingo of rad van fortuin organiseren? In sommige gevallen moet u dat melden bij uw gemeente. Een online bingo mag alleen in besloten kring (een bestaande groep van mensen die elkaar kennen zoals een gezin, familie, verzorgingstehuis, een bedrijf of leden van een vereniging).
De Kansspelautoriteit treedt op tegen illegaal online kansspelaanbod. Er is veel illegaal online aanbod. Wij kunnen dat niet in één keer bestrijden. Daarom moeten er keuzes worden gemaakt. Als gevolg van de Wet Kansspelen op afstand maakten wij handhavingsbeleid waarin de prioritering van handhavingsonderzoek wordt beschreven.
Spelers kunnen vrijwillig of onvrijwillig worden opgenomen in het Centraal Register Uitsluiting Kansspelen, ofwel Cruks. Cruks is een belangrijk middel tegen kansspelverslaving. In de Beleidsregels onvrijwillige inschrijving beschrijven wij de procedure om een speler onvrijwillig in Cruks te laten inschrijven.
Gokelementen in games - het is een onderwerp dat kansspeltoezichthouders overal ter wereld bezighoudt. Het is namelijk onmiskenbaar een trend dat elementen die tot voor kort kenmerkend waren voor kansspelen, opduiken in games. Het is een ingewikkeld onderwerp: wij gaan over kansspelen, niet over games. Het is nog eens extra ingewikkeld doordat kansspelwetgeving in geen land hetzelfde is; wat in het ene land wel mag, is in het andere land verboden.
Als aanbieder van kansspelen mag u bonussen aanbieden aan spelers. Het aanbieden van bonussen is wel aan beperkingen gebonden. Bekijk welke eisen op uw bonusaanbod van toepassing zijn.
In de eerste helft van april ontving de Ksa 28 aanvragen voor een vergunning in het kader van de Wet Kansspelen op afstand. Hoe gaat dit uitpakken voor het Nederlandse kansspelbeleid?
Om gokverslaving te voorkomen stelt de Wet kansspelen op afstand extra eisen aan aanbieders van risicovolle kansspelen ten opzichte van de huidige wet.
In artikel 3.1.12, zesde lid, onder f, Beleidsregel verantwoord spelen 2024 wordt als signaal genoemd het aanwenden van meer dan 30% van zijn liquide gelden (het vermogen van de speler, zoals spaargeld) voor deelname aan kansspelen. Daarbij is relevant het moment waarop vergunninghouder de financiële check doet en inzicht krijgt in de liquide gelden. Hij weet wat op dat moment 30% van dat totaal aan liquide gelden is. Liquide gelden zijn uitdrukkelijk geen onderdeel van het maandelijkse inkomen als bedoeld in 3.1.12, zesde lid, onder e, Beleidsregels verantwoord spelen 2024. Als een speler meer dan 30% van zijn liquide gelden wil aanwenden voor deelneming aan kansspelen moet een aanbieder opnieuw nagaan of de speler nog steeds de gevolgen van zijn speelgedrag kan dragen. De aanbieder moet op grond van zijn zorgplicht hierbij ook andere, niet financiële signalen, betrekken in zijn beoordeling.
- vorige pagina
- pagina 1
- ...
- pagina 35
- pagina 36
- pagina 37
- ...
- pagina 58
- volgende pagina