Uitgebreid zoeken - Zoekresultaten
- vorige pagina
- pagina 1
- ...
- pagina 35
- pagina 36
- pagina 37
- ...
- pagina 61
- volgende pagina
Over de stand van zaken op de online markt brengen wij periodiek monitoringsrapportages uit. En belangrijke trends en ontwikkelingen op de markt voor loterijen, sportweddenschappen, speelcasino’s en speelautomaten publiceren wij in onze periodieke marktscan. Daarnaast voeren wij thematische onderzoeken uit en zo nodig schakelen wij gespecialiseerde onderzoeksinstellingen in.
Met ons onderzoek versterken wij onze informatiepositie en doen wij inzichten op voor toezicht en handhaving op de markt voor kansspelen.
Tijdens uw vergunningaanvraag kansspelen op afstand bent u verplicht om de wijzigingen door te geven die evident leiden tot een andere uitkomst op de aanvraag, zoals:
- Vestigingsplaats statutaire zetel, hoofdbestuur of hoofdvestiging
- Rechtsvorm van de aanvrager
- Faillissement, liquidatie
- Surseance van betaling of executoriaal beslag of de opheffing daarvan
- Nieuwe antecedenten voor relevante (rechts)personen
- Nieuwe relevante (rechts)personen met antecedenten
- Relevante (rechts)personen met antecedenten met wie alle banden zijn verbroken
- Toevoegen of vervallen van een categorie kansspelen zoals bedoeld in artikel 2.1 van het Besluit kansspelen op afstand en onderdeel 2 van de modelvergunning
De overige wijzigingen zoals bedoeld in artikel 4.41 van het Besluit kansspelen op afstand hoeft u niet te melden. U volgt voor deze wijzigingen de bepalingen van artikel 4.41 van dit Besluit, ook tijdens de aanvraagprocedure.
Voor de volledigheid wijzen wij u ook op artikel 31d Wet kansspelen op afstand.
Aanbieders van kansspelen zijn verplicht een kansspelheffing te betalen. Dat staat in de Wet op de kansspelen. De minister voor Rechtsbescherming bepaalt de hoogte van de kansspelheffing. De Kansspelautoriteit int de heffing.
Bekijk welke documenten nodig zijn bij een vergunningaanvraag voor kansspelen op afstand voor het aantonen van integriteit.
Heeft u een vergunning kansspelen op afstand of een aanwezigheidsvergunning speelautomatenhal? Dan gelden aanvullende eisen voor verslavingspreventie. Deze gelden ook voor Holland Casino.
Voor alle kansspelaanbieders geldt: maakt u reclame voor een kansspel? Dan houdt u zich aan de reclameregels zoals beschreven in de Wet op de kansspelen en de regels die daarvan afgeleid zijn.
De volgende documenten heeft u nodig bij een vergunningaanvraag voor het onderwerp uitbesteding.
Vanaf 1 april 2021 kunnen aanbieders van online kansspelen via een digitaal portaal van de Kansspelautoriteit een aanvraag indienen voor een vergunning voor het online aanbieden van kansspelen op afstand. De Kansspelautoriteit verleent vergunningen voor zogeheten risicovolle online kansspelen: casinospelen en weddenschappen. Bekijk de voorwaarden.
De markt voor online kansspelen gaat over ruim 4 maanden open. Betekent dat een bombardement aan reclame?
Bekijk welke documenten nodig zijn bij een vergunningaanvraag voor kansspelen op afstand voor het onderwerp controledatabank.
Bekijk welke documenten nodig zijn bij een vergunningaanvraag voor kansspelen op afstand voor het onderwerp sanctiewet.
Om een meerjarige - ofwel niet-incidentele loterij - te mogen organiseren, is een kansspelvergunning nodig. Een meerjarige loterij is een loterij waarvoor de vergunning voor een periode van meer dan 6 maanden en maximaal 5 jaar wordt afgegeven.
Bent u houder van een vergunning voor speelhal, een speelcasino of voor het aanbieden van online kansspelen? Dan bent u verplicht om elk kwartaal en elk kalenderjaar te rapporteren aan de Kansspelautoriteit.
In het format voor vergunninghouders van online kansspelen is onder ‘consumentenbescherming’ een overzicht opgenomen van klachten per onderwerp. U moet uw administratie hierop aanpassen.
Wanneer u klachten ontvangt die u niet onder één van de genoemde onderwerpen kunt plaatsen dan gebruikt u het veld ‘overig’.
U registreert zogenoemde ‘interne’ en ‘externe’ signalen die kunnen wijzen op onmatige deelname aan kansspelen of risico’s op kansspelverslaving. Meer informatie over de registratie van deze signalen leest u op de pagina registratieverplichtingen en interventies.
Alleen een aanbieder van kansspelen kan een aanvraag doen voor een KOA-vergunning. Wij verlenen geen KOA-vergunningen aan B2B bedrijven, zoals software-ontwikkelaars. Ook verlenen wij geen KOA-vergunningen waarin spellen worden goedgekeurd of gecertificeerd.
Overige publicaties van de Kansspelautoriteit.
Arcadehallen zijn permanente speelomgevingen waar bezoekers, vaak jongeren, regelmatig komen. De aanwezigheid van kermisautomaten met kansspelen zoals grijpers of muntenschuivers, verhoogt daar het risico op gokgedrag en verslaving. De huidige regelgeving sluit daardoor niet meer aan bij de praktijk.
Vanaf 1 april 2021 kunnen aanbieders van online kansspelen via een digitaal portaal van de Kansspelautoriteit een aanvraag indienen voor een vergunning voor het online aanbieden van kansspelen op afstand. De Kansspelautoriteit verleent vergunningen voor zogeheten risicovolle online kansspelen: casinospelen en weddenschappen. Bekijk de voorwaarden.
Aanbieders van kansspelen die zich niet aan de regels houden kunnen een straf krijgen van de Kansspelautoriteit. Een straf, ofwel sanctiebesluit, maken wij meestal openbaar. Zo wijzen wij ook de speler op risico's.
Voor kermisautomaten is in de Wet op de kansspelen een uitzondering gemaakt (het zogenoemde ‘kermisregime’). Hierdoor is het toezicht op kermisautomaten vanuit de Wet op de kansspelen (Wok) zeer beperkt.
Sommige gemeenten hebben in hun Algemene Plaatselijke Verordening (APV) geregeld dat er voor het mogen neerzetten van kermisautomaten ofwel voor het vestigen van een arcadehal een vergunning van de gemeente nodig is. In andere gemeenten is op basis van de APV hier juist geen vergunning voor nodig. Gemeenten kunnen ook regelen dat voor een arcadehal een exploitatievergunning nodig is.
Voor relevante wijzigingen volgt u de regels van artikel 5.1, tweede lid, Besluit Kansspelen op afstand (BKoa) en de Beleidsregels Informatieplicht. In paragraaf 3 van de Beleidsregels Informatieplicht staat een overzicht van wijzigingen die in ieder geval relevant zijn. Meer informatie over relevante wijzigingen vindt u in de toelichting bij artikel 5.1 BKoa.
U meldt deze wijzigingen onverwijld bij de Kansspelautoriteit.
Wilt u meer weten over relevante wijzigingen? Raadpleeg de toelichting bij artikel 5.1 BKoa.
Let op! Soms zijn er kosten verbonden aan de behandeling van een wijziging. Raadpleeg hiervoor artikel 2.1 van de Regeling Kansspelen op afstand.
Besluit van de raad van bestuur van de Kansspelautoriteit tot vaststelling van het Besluit organisatie, mandaat, volmacht en machtiging Kansspelautoriteit 2021.
Als u een vergunning hebt van de Kansspelautoriteit om (online) kansspelen aan te bieden, dan mag u reclame maken voor dat aanbod. Bonussen en andere vormen van promotie zoals spaarprogramma’s zijn vormen van reclame. Voor het maken van kansspelreclame gelden strenge eisen. Een van die regels is dat u reclame niet richt op kwetsbare groepen van personen zoals minderjarigen. Bent u houder van een vergunning tot het organiseren van een speelcasino, het aanwezig hebben van kansspelautomaten of het organiseren van kansspelen op afstand? Dan mag u reclame, en dus bonussen of spaarprogramma’s, ook niet richten op jongvolwassenen in de leeftijd tussen 18 en 24 jaar.
- vorige pagina
- pagina 1
- ...
- pagina 35
- pagina 36
- pagina 37
- ...
- pagina 61
- volgende pagina