Uitgebreid zoeken - Zoekresultaten
- vorige pagina
- pagina 1
- ...
- pagina 22
- pagina 23
- pagina 24
- ...
- pagina 57
- volgende pagina
In de regelgeving en in de Beleidsregel verantwoord spelen 2024 wordt zowel de term ‘maand’ als de term ‘kalendermaand’ gebruikt.
In de Beleidsregel verantwoord spelen 2024 wordt het begrip ‘kalendermaand’ gebruikt. Met een kalendermaand wordt 1 van de 12 maanden in het jaar bedoeld en dus niet 30 opeenvolgende dagen. In de beleidsregel is een kalendermaand via de nettostortingsgrenzen (artikel 3.1.12, zesde lid, aanhef en onderdeel e) gekoppeld aan het (doorgaans) maandelijkse inkomen van een speler.
In de Regeling speellimieten en bewuster speelgedrag wordt gesproken over een ‘maand’. Dit is een kalendermaand en niet een periode van 30 dagen.
Ook hier geldt dat de maandelijkse stortingslimieten verband houden met het (doorgaans) maandelijkse inkomen van een speler. In de toelichting op de regeling komt dit een aantal keren terug (Stcrt 2024, 19648,o.a. pagina 7). Daarnaast heeft de regelgever ook bij de toelichting bij het spelersprofiel van artikel 3.23, onderdeel b, van de Regeling kansspelen op afstand een verband gelegd tussen speellimieten en netto-inkomen (Stcrt 2021, 4507, p. 73).
Waar de regelgever een periode van 30 dagen bedoelt, heeft hij dat ook uitdrukkelijk zo bepaald. Zie bijvoorbeeld artikel 6, eerste lid, aanhef en onderdeel a, van de Regeling werving, reclame en verslavingspreventie kansspelen.
Bekijk welke documenten nodig zijn bij een vergunningaanvraag voor kansspelen op afstand voor het aantonen van betrouwbaarheid.
Voor een vergunningaanvraag kansspelen op afstand zijn er meerdere manieren om financiële zekerheid aan te tonen: via bankgarantie, via een waarborgsom, via borgtocht of overige.
Bekijk welke documenten nodig zijn voor het onderwerp keuren spelsysteem bij een vergunningaanvraag voor kansspelen op afstand.
Het aanbieden van weddenschappen op paardenraces in Nederland vereist een zogenoemde totalisatorvergunning. Dit is een wettelijk monopolie, met maar 1 vergunning. De huidige totalisatorvergunning loopt af op 31 juni 2022. Wij verzoeken bedrijven die geïnteresseerd dit kenbaar te maken.
Om gokverslaving te voorkomen stelt de Wet kansspelen op afstand extra eisen aan aanbieders van risicovolle kansspelen ten opzichte van de huidige wet.
Wat gaat het nieuwe jaar de wereld van de kansspelen brengen? De Ksa gaat in ieder geval een nieuwe fase in haar toezicht in.
Een minder belicht aspect van de Wet Koa: de Kansspelautoriteit kreeg er bevoegdheden bij om een veilige speelomgeving te creëren.
1 oktober ging de legale markt voor online kansspelen open. Wat is de stand van zaken?
Voor aanbieders van kansspelen gelden per 1 juli nieuwe strenge regels voor kansspelreclame.
Sponsoring is een vorm van reclame. Dit betekent dat de algemene regels voor reclame- en wervingsactiviteiten ook bij sponsoring gelden.
De Kansspelautoriteit is sinds 1 januari 2016 aangewezen als toezichthouder op de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme, de Wwft. De Wwft heeft als doel witwassen en terrorismefinanciering te voorkomen.
Elektronische handtekening of handgeschreven
Bij het indienen van uw aanvraag heeft u een voldoende betrouwbare elektronische handtekening nodig of een uitgeprint en met de hand ondertekende download van het aanvraagformulier - zonder bijlagen - dat u per post opstuurt naar:
Kansspelautoriteit
Afdeling vergunningen kansspelen op afstand
Postbus 298
2501 CG Den Haag
Wanneer voldoet mijn elektronische handtekening?
Een gekwalificeerde elektronische handtekening kunnen wij snel controleren, heeft hetzelfde rechtsgevolg als een handgeschreven handtekening, en bevordert de behandeling van uw aanvraag. Gebruikt u een elektronische handtekening met een onbekend certificaat? Dan kan dit de behandeling van uw aanvraag bemoeilijken.
Uw gekwalificeerde elektronische handtekening voldoet in ieder geval als deze:
- is verstrekt via een vertrouwensdienst op de vertrouwenslijst van Nederland of vertrouwenslijsten EU
- voldoet aan alle in artikelen 26 en 3, lid 12, van de EIDAS-verordening genoemde eisen:
a) op unieke wijze aan de ondertekenaar is verbonden
b) de ondertekenaar is ermee te identificeren
c) tot stand is gekomen met gegevens die alleen de ondertekenaar kan gebruiken;
d) het mogelijk maakt elke wijziging in gegevens achteraf op te sporen
e) de handtekening is aangemaakt met een gekwalificeerd middel voor het aanmaken van elektronische handtekeningen
f) de handtekening is gebaseerd op een gekwalificeerd certificaat voor elektronische handtekeningen
Veel van de activiteiten rond een loterij mogen online, maar de trekking zelf mag u niet online doen. De trekking moet u organiseren op een fysieke locatie waar mensen bij aanwezig kunnen zijn.
U mag de loterij online aankondigen en er online reclame voor maken. Ook mag u met een vergunning van de Kansspelautoriteit online loten verkopen. Mensen die een lot kopen, moeten een bewijs van deelname krijgen. Dit kan per post, e-mail of via afschrijving op de bankrekening. Op het deelnamebewijs moet staan om welke loterij het gaat. Ook moet de vergunninghouder aan de deelnemer duidelijk maken:
- wat het goede doel is waarvoor het kansspel wordt georganiseerd
- hoeveel loten er verkocht mogen worden en wat een lot kost
- wanneer en waar de trekking plaatsvindt
- waar nadere informatie te krijgen is
- wat het nummer en de afgiftedatum van de door ons afgegeven vergunning is, en
- of de kansspelbelasting voor rekening komt van de vergunninghouder of van de winnaar(s)
De loterijtrekking mag plaatsvinden via een digitaal en/of geautomatiseerd systeem. Maar ook in dit geval moet de trekking wél op een fysieke locatie plaatsvinden.
De uitkomsten van de loterijtrekking mag u ook online bekend maken. En na afloop van de loterij mag u ook de winnaars online bekendmaken.
Het is niet mogelijk voor een online loterij een vergunning aan te vragen. Dit is geregeld in artikel 2.1 Besluit kansspelen op afstand.
Ter bescherming van kwetsbare groepen gelden er strenge regels voor de inzet van rolmodellen, waaronder influencers en (oud-)beroepssporters, bij wervings- en reclameactiviteiten. De wetgever maakt daarbij onderscheid tussen risicovolle en minder risicovolle kansspelen.
Vragen en antwoorden
Het besluit is genomen! Minister Sander Dekker stuurde deze week een motiebrief naar de Tweede Kamer, waarin hij ook reageert op moties die nog niet behandeld waren.
- vorige pagina
- pagina 1
- ...
- pagina 22
- pagina 23
- pagina 24
- ...
- pagina 57
- volgende pagina