Uitgebreid zoeken - Zoekresultaten
- vorige pagina
- pagina 1
- pagina 2
- pagina 3
- pagina 4
- ...
- pagina 65
- volgende pagina
Clipboard Publications B.V. maakt reclame voor illegale kansspelen. De Kansspelautoriteit legt een last onder dwangsom op.
De Kansspelautoriteit heeft vastgesteld dat LCB CORP reclame maakt voor kansspelen waarvoor geen vergunning is verleend. Daarmee handelt LCB CORP in strijd met de wet. De Kansspelautoriteit legt een last onder dwangsom op.
De Kansspelautoriteit heeft vastgesteld dat de website Onlinecasinobonus.nl reclame maakt voor kansspelen waarvoor geen vergunning is verleend. Daarmee handelt Onlinecasinobonus.nl in strijd met de wet. De Kansspelautoriteit legt een last onder dwangsom op.
De Kansspelautoriteit heeft vastgesteld dat Linkerik B.V. reclame maakt voor kansspelen waarvoor geen vergunning is verleend. Daarmee handelt Linkerik B.V. in strijd met de wet. De Kansspelautoriteit legt een last onder dwangsom op.
Online Casino Ground ltd maakt reclame voor illegale kansspelen. De Kansspelautoriteit legt een last onder dwangsom op.
Een Nederlandse voetbalclub heeft een voorgenomen reclame-uiting teruggetrokken na een waarschuwing van de Kansspelautoriteit (Ksa). De club wilde een levensgrote afbeelding van de aanvoerder van de club afbeelden op een prominent gebouw in de stad. Omdat de club een sponsorcontract heeft met een online kansspelaanbieder en de speler op de afbeelding een shirt met het logo van die aanbieder zou dragen, heeft de Ksa aangegeven dat het plaatsen van de afbeelding een overtreding zou zijn. Daarop heeft de voetbalclub besloten haar plan niet uit te voeren.
Alleen vergunninghouders mogen reclame maken voor kansspelen. Het maken van reclame voor kansspelen zonder dat er een vergunning is verleend, levert een antecedent op dat meeweegt bij de betrouwbaarheidstoets bij de aanvraag van een vergunning. Let op: reclame is een breed begrip. Naamsbekendheid genereren valt hier ook onder.
U mag ook niet de naam of het logo van de Kansspelautoriteit gebruiken om uw aanbod aan te prijzen. Dit is strafbaar (artikel 435b van het Wetboek van Strafrecht).
U mag reclame maken voor een loterij tijdens de 6 maanden dat de vergunning geldig is. Dit noemen we de looptijd van de vergunning. Deze looptijd is de periode waarin een loterij mag starten en moet eindigen. Als u reclame wilt maken voor de loterij, dan moet u zich houden aan de regels van de Mediawet. Voor een eenmalige loterij zijn tijdvakken voor het maken van reclame op de televisie. Deze tijdvakken gelden niet voor reclame op de radio.
In uw reclame mag u geen gebruik maken van rolmodellen of actieve beroepssporters als deze jonger zijn dan 25 jaar en een groot bereik hebben onder minderjarigen of jongvolwassenen. Minderjarigen mogen niet deelnemen aan de loterij. De reclame moet zorgvuldig en evenwichtig zijn. De reclame mag niet misleiden. Ook mag de reclame niet gericht zijn op maatschappelijk kwetsbare groepen, waaronder minderjarigen en personen die kenmerken van risicovol spelgedrag vertonen. Voor meer informatie kunt u de Mediawet of de Wet op de kansspelen raadplegen.
Lovelto Mar LTD maakt reclame voor illegale kansspelen. De Kansspelautoriteit legt een last onder dwangsom op.
Op 1 juli a.s. treedt het verbod op ongerichte reclame voor online kansspelen in werking. Het verbod moet kwetsbare groepen, waaronder jongeren, beter beschermen tegen het risico op kansspelverslaving. De Kansspelautoriteit houdt toezicht op de naleving van de nieuwe regels en heeft vergunninghouders geïnformeerd over de aankomende wijzigingen in de regelgeving.
De rechtbank Den Haag heeft in een recente uitspraak bepaald dat een wervende tekst voor online kansspelen als reclame wordt gezien. Daarmee valt zo'n tekst onder het ‘bevorderen’ van kansspelen. Dat mag niet, als het kansspel in kwestie geen vergunning heeft. Voor de Kansspelautoriteit is dit een belangrijke uitspraak: hierdoor wordt het makkelijker illegale online kansspelen te bestrijden.
De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft Toto Online een boete opgelegd van 400 duizend euro. Toto Online richtte reclame op jongvolwassenen (18-23-jarigen). Dat is verboden.
Door een gezamenlijke actie van branchevereniging NNP en de Kansspelautoriteit (Ksa) wordt er door lokale media nauwelijks meer reclame gemaakt voor illegale online kansspelen.
De Kansspelautoriteit heeft vastgesteld dat Content Publishing Limited reclame maakt voor kansspelen waarvoor geen vergunning is verleend. Daarmee handelt Content Publishing Limited zelf ook in strijd met de wet. De Kansspelautoriteit legt een last onder dwangsom op.
Last onder dwangsom Performing Media Limited.
De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft JOI Gaming een boete opgelegd van € 400.000,- voor het overtreden van het verbod om reclame te richten op jongvolwassenen.
De Kansspelautoriteit heeft een aantal kansspelaanbieders gesommeerd te stoppen met reclame die zich specifiek richt op jongeren. Volgens de wet mogen kansspelaanbieders dit niet doen. De Kansspelautoriteit besteedt extra aandacht aan dit onderwerp, omdat meedoen aan kansspelen schade kan aanrichten bij jeugdigen.
De Kansspelautoriteit (Ksa) dwong bij Holland Casino (HC) af dat op de site waarmee online gokken wordt aangeboden, niet langer reclame te vinden is voor de fysieke casinovestigingen.
In de Toezichtagenda 2025 legt de Ksa de focus op jeugd, zorgplicht, illegale aanbieders en reclame
Uitgangspunt is dat reclame- en wervingsactiviteiten terughoudend moeten zijn. Een beleid waarbij vanuit commercieel oogpunt wordt gezocht naar het verkennen van de grenzen van de wet- en regelgeving zal eerder als agressief worden beschouwd als een beleid dat dit niet doet. Ook de kanalen en de frequentie van reclame- en wervingsactiviteiten kan een rol spelen bij het kwalificeren van het beleid. Dat geldt ook voor de wijze waarop het voor spelers op voorhand al dan niet duidelijk is, dat zij voor kansspelen benaderd worden.
Last onder dwangsom Red Ridge Marketing.
Vragen bij het onderwerp reclame
De Kansspelautoriteit heeft vastgesteld dat bedrijf reclame maakt voor het kansspel / kansspelaanbieder Co Gaming Limited terwijl voor dat aanbod geen vergunning is afgegeven op grond van de Wet op de kansspelen. De Kansspelautoriteit legt een last onder dwangsom op.
De Kansspelautoriteit (Ksa) vraagt kansspelaanbieders op verantwoorde wijze om te gaan met reclame in de aanloop naar en tijdens het WK Voetbal in Qatar.
- vorige pagina
- pagina 1
- pagina 2
- pagina 3
- pagina 4
- ...
- pagina 65
- volgende pagina