Uitgebreid zoeken - Zoekresultaten
- vorige pagina
- pagina 1
- pagina 2
- pagina 3
- ...
- pagina 55
- volgende pagina
De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft in augustus drie waarschuwingen gegeven voor ongerichte reclame op openbare plaatsen. Verschillende aanbieders hadden de nieuwe reclameregels omtrent online gokken overtreden. Deze zijn op 1 juli van dit jaar in werking getreden.
De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft een vergunninghouder aangesproken op het maken van misleidende reclame voor online sportweddenschappen.
De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft kansspelaanbieder Betent een boete opgelegd van 400.000 euro. Betent kreeg deze boete omdat zij zich met reclame-uitingen richtte op jongvolwassenen (18-24 jaar). Dat is verboden.
De Kansspelautoriteit heeft een waarschuwing uitgedeeld aan één van haar online vergunninghouders voor overtreding van het verbod op ongerichte reclame. In een tv-reclame voor een televisiezender was een voetballer in een t-shirt met daarop de naam van een online aanbieder te zien. Het ongericht maken van reclame voor bijvoorbeeld casino’s, sportweddenschappen of online kansspelen is verboden om kwetsbare groepen, zoals jongvolwassenen, te beschermen.
JOI Gaming Limited heeft reclame gericht op jongvolwassenen. Dat is in strijd met het Besluit werving, reclame en verslavingspreventie kansspelen, de Kansspelautoriteit legt een boete op van € 400.000.
Nieuwe ronde in actie tegen 'affiliates'.
Red Ridge Marketing heeft reclame gemaakt voor online kansspelen zonder vergunning. De Kansspelautoriteit legt een boete op van € 675.000.
Alleen vergunninghouders mogen reclame maken voor kansspelen. Het maken van reclame voor kansspelen zonder dat er een vergunning is verleend, levert een antecedent op dat meeweegt bij de betrouwbaarheidstoets bij de aanvraag van een vergunning. Let op: reclame is een breed begrip. Naamsbekendheid genereren valt hier ook onder.
U mag ook niet de naam of het logo van de Kansspelautoriteit gebruiken om uw aanbod aan te prijzen. Dit is strafbaar (artikel 435b van het Wetboek van Strafrecht).
Ksa legde Staatsloterij last onder dwangsom op vanwege voetballers in reclame.
De Kansspelautoriteit heeft vastgesteld dat Hillside reclame heeft gericht op jongvolwassenen. Daarmee handelde Hillside in strijd met het Besluit werving, reclame en verslavingspreventie kansspelen. De Kansspelautoriteit legt een boete op van € 400.000.
Sanctiebesluit Toto Online B.V.
Een Nederlandse voetbalclub heeft een voorgenomen reclame-uiting teruggetrokken na een waarschuwing van de Kansspelautoriteit (Ksa). De club wilde een levensgrote afbeelding van de aanvoerder van de club afbeelden op een prominent gebouw in de stad. Omdat de club een sponsorcontract heeft met een online kansspelaanbieder en de speler op de afbeelding een shirt met het logo van die aanbieder zou dragen, heeft de Ksa aangegeven dat het plaatsen van de afbeelding een overtreding zou zijn. Daarop heeft de voetbalclub besloten haar plan niet uit te voeren.
Op 1 juli a.s. treedt het verbod op ongerichte reclame voor online kansspelen in werking. Het verbod moet kwetsbare groepen, waaronder jongeren, beter beschermen tegen het risico op kansspelverslaving. De Kansspelautoriteit houdt toezicht op de naleving van de nieuwe regels en heeft vergunninghouders geïnformeerd over de aankomende wijzigingen in de regelgeving.
De rechtbank Den Haag heeft in een recente uitspraak bepaald dat een wervende tekst voor online kansspelen als reclame wordt gezien. Daarmee valt zo'n tekst onder het ‘bevorderen’ van kansspelen. Dat mag niet, als het kansspel in kwestie geen vergunning heeft. Voor de Kansspelautoriteit is dit een belangrijke uitspraak: hierdoor wordt het makkelijker illegale online kansspelen te bestrijden.
Door een gezamenlijke actie van branchevereniging NNP en de Kansspelautoriteit (Ksa) wordt er door lokale media nauwelijks meer reclame gemaakt voor illegale online kansspelen.
De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft Toto Online een boete opgelegd van 400 duizend euro. Toto Online richtte reclame op jongvolwassenen (18-23-jarigen). Dat is verboden.
Als aanbieder van kansspelen mag u reclame niet richten op kwetsbare groepen van personen, zoals minderjarigen en personen die kenmerken van risicovol spelgedrag vertonen. Aanbieders van online kansspelen speelcasino’s of speelautomatenhallen mogen reclame, waaronder ook bonussen, ook niet richten op jongvolwassenen. Aanbieders van online kansspelen mogen bovendien geen ongerichte reclame maken.
De Kansspelautoriteit heeft vastgesteld dat Chance Publications Malta Ltd reclame maakt voor het kansspelen waarvoor geen vergunning is verleend. Daarmee handelt Chance Publications Malta Ltd in strijd met de wet. De Kansspelautoriteit legt een last onder dwangsom op.
De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft JOI Gaming een boete opgelegd van € 400.000,- voor het overtreden van het verbod om reclame te richten op jongvolwassenen.
De Kansspelautoriteit heeft een aantal kansspelaanbieders gesommeerd te stoppen met reclame die zich specifiek richt op jongeren. Volgens de wet mogen kansspelaanbieders dit niet doen. De Kansspelautoriteit besteedt extra aandacht aan dit onderwerp, omdat meedoen aan kansspelen schade kan aanrichten bij jeugdigen.
De Kansspelautoriteit (Ksa) dwong bij Holland Casino (HC) af dat op de site waarmee online gokken wordt aangeboden, niet langer reclame te vinden is voor de fysieke casinovestigingen.
Slots DEV maakt reclame voor illegale kansspelen. De Kansspelautoriteit legt een last onder dwangsom op.
De Kansspelautoriteit heeft vastgesteld dat Casinoscout.nl reclame maakt voor kansspelen waarvoor geen vergunning is verleend. Daarmee handelt Casinoscout.nl in strijd met de wet. De Kansspelautoriteit legt een last onder dwangsom op.
Vragen bij het onderwerp reclame
Catena Operations Limited maakt reclame voor kansspelen waarvoor geen vergunning is verleend. Daarmee handelt dit bedrijf zelf ook in strijd met de wet. De Kansspelautoriteit legt een last onder dwangsom op.
- vorige pagina
- pagina 1
- pagina 2
- pagina 3
- ...
- pagina 55
- volgende pagina