Uitgebreid zoeken - Zoekresultaten
- vorige pagina
- pagina 1
- ...
- pagina 23
- pagina 24
- pagina 25
- ...
- pagina 59
- volgende pagina
Voor het aanbieden van online kansspelen gelden strenge integriteitseisen. De Kansspelautoriteit (Ksa) beoordeelt via een integriteitstoets of een aanbieder voldoende integer is. Deze toets vindt plaats bij vergunningaanvragen, wijzigingen of wanneer er risicosignalen zijn.
De Belastingdienst maakt specificaties voor het belastinggedeelte van uw CDB beschikbaar via het platform voor ondersteuning digitaal berichtenverkeer, ofwel ODB.
Naar verwachting doen zij dit in april 2021. De auditfiles en aanvullende specificaties voor het belastinggedeelte van uw CDB zijn genaamd XML Auditfile Kansspelen op afstand, ofwel XAK.
- U heeft een ODB account nodig om gebruik te maken van dit platform. Dit kunt u op elk moment kosteloos bij hen aanvragen.
- Met uw ODB account kunt u zich ook abonneren op berichten om op de hoogte te blijven van wijzigingen van de auditfiles.
De Belastingdienst adviseert om op tijd een account aan te maken voor het ODB platform. Dan heeft u zo snel mogelijk de beschikking over de dataset en bijbehorende eisen van de Belastingdienst.
Wat betekent het bereiken van de sessielimiet als bedoeld in art 4.14, onder a Bkoa (max speelduur)?
Het bereiken van de sessielimiet betekent dat de speler niet verder kan spelen. De speler kan zijn sessielimiet verhogen volgens artikel 4.14, derde lid, Besluit kansspelen op afstand (Bkoa). Het is niet toegestaan dat de aanbieder de limiet verhoogt, ook niet als de speler daarom vraagt.
Er zijn aanbieders die bijzonder hoge sessielimieten toestaan (12 tot 18 uur per etmaal). Wanneer sprake is van een dergelijk hoge speelduur kan dat duiden op onmatig speelgedrag of kansspelverslaving. In de Beleidsregel verantwoord spelen 2024, artikel 3.1.12, vijfde lid, onder h, en de toelichting daarop, wordt in ieder geval een speelduur van 6 uur per etmaal als signaal hiervoor genoemd.
Eindelijk is het dan zover: De Wet Kansspelen op afstand is in werking getreden. Een goed moment om even stil te staan bij waar het ook alweer om begonnen is.
Poker is, net als roulette en blackjack, een kansspel. Volgens de Wet op de kansspelen is het in Nederland alleen toegestaan om fysieke casinospellen aan te bieden met een vergunning. Sinds 1975 heeft alleen Holland Casino deze vergunning voor het fysiek aanbieden van casinospellen, waaronder poker. Sinds de inwerkingtreding van de Wet Kansspelen op afstand (Koa) op 1 april 2021, mogen vergunde aanbieders ook online poker aanbieden binnen strikte wettelijke kaders.
Bent u zakelijk aanbieder van kansspelen? Bekijk wat er nodig is om een vergunning te krijgen of om uw vergunning te behouden.
In de eerste helft van april ontving de Ksa 28 aanvragen voor een vergunning in het kader van de Wet Kansspelen op afstand. Hoe gaat dit uitpakken voor het Nederlandse kansspelbeleid?
Op deze pagina leest u waaraan uw exitplan moet voldoen.
Om een vergunning in het kader van de Wet Koa aan te vragen, moeten beleidsdocumenten worden overlegd. Als dat leidt tot een vergunning, wil dat niet zeggen dat de Kansspelautoriteit die documenten heeft goedgekeurd.
In de regelgeving en in de Beleidsregel verantwoord spelen 2024 wordt zowel de term ‘maand’ als de term ‘kalendermaand’ gebruikt.
In de Beleidsregel verantwoord spelen 2024 wordt het begrip ‘kalendermaand’ gebruikt. Met een kalendermaand wordt 1 van de 12 maanden in het jaar bedoeld en dus niet 30 opeenvolgende dagen. In de beleidsregel is een kalendermaand via de nettostortingsgrenzen (artikel 3.1.12, zesde lid, aanhef en onderdeel e) gekoppeld aan het (doorgaans) maandelijkse inkomen van een speler.
In de Regeling speellimieten en bewuster speelgedrag wordt gesproken over een ‘maand’. Dit is een kalendermaand en niet een periode van 30 dagen.
Ook hier geldt dat de maandelijkse stortingslimieten verband houden met het (doorgaans) maandelijkse inkomen van een speler. In de toelichting op de regeling komt dit een aantal keren terug (Stcrt 2024, 19648,o.a. pagina 7). Daarnaast heeft de regelgever ook bij de toelichting bij het spelersprofiel van artikel 3.23, onderdeel b, van de Regeling kansspelen op afstand een verband gelegd tussen speellimieten en netto-inkomen (Stcrt 2021, 4507, p. 73).
Waar de regelgever een periode van 30 dagen bedoelt, heeft hij dat ook uitdrukkelijk zo bepaald. Zie bijvoorbeeld artikel 6, eerste lid, aanhef en onderdeel a, van de Regeling werving, reclame en verslavingspreventie kansspelen.
Het aanbieden van weddenschappen op paardenraces in Nederland vereist een zogenoemde totalisatorvergunning. Dit is een wettelijk monopolie, met maar 1 vergunning. De huidige totalisatorvergunning loopt af op 31 juni 2022. Wij verzoeken bedrijven die geïnteresseerd dit kenbaar te maken.
Om gokverslaving te voorkomen stelt de Wet kansspelen op afstand extra eisen aan aanbieders van risicovolle kansspelen ten opzichte van de huidige wet.
Ter bescherming van kwetsbare groepen gelden er strenge regels voor de inzet van rolmodellen, waaronder influencers en (oud-)beroepssporters, bij wervings- en reclameactiviteiten. De wetgever maakt daarbij onderscheid tussen risicovolle en minder risicovolle kansspelen.
- vorige pagina
- pagina 1
- ...
- pagina 23
- pagina 24
- pagina 25
- ...
- pagina 59
- volgende pagina