Uitgebreid zoeken - Zoekresultaten
- vorige pagina
- pagina 1
- ...
- pagina 22
- pagina 23
- pagina 24
- ...
- pagina 59
- volgende pagina
Bent u houder van een aanwezigheidsvergunning speelhal of vergunninghouder speelcasino? Dan bent u verplicht om elk kwartaal en elk kalenderjaar te rapporteren aan de Kansspelautoriteit.
De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft alle vergunde aanbieders van online kansspelengemaand te stoppen met het verstrekken van bonussen in de vorm van een cashback.
Als KOA-vergunninghouder moet u wijzigingen melden aan de Kansspelautoriteit. Op deze pagina leest u wat u moet doorgeven en wat u moet rapporteren, wanneer u dat moet doen en hoe.
Wanneer een speler bij een storting boven de nettostortingsgrens uit komt, vindt de Ksa het in beginsel passend dat de aanbieder voor de rest van de kalendermaand verdere stortingen van die speler blokkeert. Een onderdeel van de zorgplicht is dat aanbieders maatregelen treffen die nodig zijn om zoveel mogelijk te voorkomen dat spelers door onmatig storten en inzetten kansspelverslaafd raken. In de Beleidsregel verantwoord spelen 2024 heeft de Ksa opgenomen hoe zij in haar toezicht de nettostortingsgrens (in beginsel) bepaalt. Aanbieders mogen toestaan dat spelers een bedrag boven de nettostortingsgrens inzetten, zolang dat in het kader van de zorgplicht verantwoord is en ook aan alle andere wettelijke verplichtingen is voldaan.
Hoe hoger de nettostortingsgrens is overschreden, hoe meer reden er kan zijn om een interventie te plegen, bijvoorbeeld de interventie in artikel 18, eerste lid, sub f, Regeling werving, reclame en verslavingspreventie kansspelen.
Eindelijk is het dan zover: De Wet Kansspelen op afstand is in werking getreden. Een goed moment om even stil te staan bij waar het ook alweer om begonnen is.
In de regelgeving en in de Beleidsregel verantwoord spelen 2024 wordt zowel de term ‘maand’ als de term ‘kalendermaand’ gebruikt.
In de Beleidsregel verantwoord spelen 2024 wordt het begrip ‘kalendermaand’ gebruikt. Met een kalendermaand wordt 1 van de 12 maanden in het jaar bedoeld en dus niet 30 opeenvolgende dagen. In de beleidsregel is een kalendermaand via de nettostortingsgrenzen (artikel 3.1.12, zesde lid, aanhef en onderdeel e) gekoppeld aan het (doorgaans) maandelijkse inkomen van een speler.
In de Regeling speellimieten en bewuster speelgedrag wordt gesproken over een ‘maand’. Dit is een kalendermaand en niet een periode van 30 dagen.
Ook hier geldt dat de maandelijkse stortingslimieten verband houden met het (doorgaans) maandelijkse inkomen van een speler. In de toelichting op de regeling komt dit een aantal keren terug (Stcrt 2024, 19648,o.a. pagina 7). Daarnaast heeft de regelgever ook bij de toelichting bij het spelersprofiel van artikel 3.23, onderdeel b, van de Regeling kansspelen op afstand een verband gelegd tussen speellimieten en netto-inkomen (Stcrt 2021, 4507, p. 73).
Waar de regelgever een periode van 30 dagen bedoelt, heeft hij dat ook uitdrukkelijk zo bepaald. Zie bijvoorbeeld artikel 6, eerste lid, aanhef en onderdeel a, van de Regeling werving, reclame en verslavingspreventie kansspelen.
Vanaf 12 maart 2024 gebruikt de Kansspelautoriteit (Ksa) een nieuw aanvraagformulier voor exploitatievergunningen voor speelautomaten.
Om gokverslaving te voorkomen stelt de Wet kansspelen op afstand extra eisen aan aanbieders van risicovolle kansspelen ten opzichte van de huidige wet.
De kansspelmarkt gaat verder dan de dynamiek tussen speler en aanbieder. In deze blog gaat René Jansen in op de partijen aan de buitenkant van de markt, de periferie.
De Ksa presenteert de nieuwe toezichtagenda, gebaseerd op haar missie ‘Veilig Spelen’ en haar publieke doelstellingen. Deze doelstellingen zijn uitgewerkt in de Strategie 2020-2024. In de jaarlijkse toezichtagenda omschrijft de Ksa welke onderwerpen extra aandacht krijgen, omdat zij inschat dat er op die gebieden extra risico’s zijn.
Periodieke nieuwsbrief van de Ksa - editie januari 2025
Veel van de activiteiten rond een loterij mogen online, maar de trekking zelf mag u niet online doen. De trekking moet u organiseren op een fysieke locatie waar mensen bij aanwezig kunnen zijn.
U mag de loterij online aankondigen en er online reclame voor maken. Ook mag u met een vergunning van de Kansspelautoriteit online loten verkopen. Mensen die een lot kopen, moeten een bewijs van deelname krijgen. Dit kan per post, e-mail of via afschrijving op de bankrekening. Op het deelnamebewijs moet staan om welke loterij het gaat. Ook moet de vergunninghouder aan de deelnemer duidelijk maken:
- wat het goede doel is waarvoor het kansspel wordt georganiseerd
- hoeveel loten er verkocht mogen worden en wat een lot kost
- wanneer en waar de trekking plaatsvindt
- waar nadere informatie te krijgen is
- wat het nummer en de afgiftedatum van de door ons afgegeven vergunning is, en
- of de kansspelbelasting voor rekening komt van de vergunninghouder of van de winnaar(s)
De loterijtrekking mag plaatsvinden via een digitaal en/of geautomatiseerd systeem. Maar ook in dit geval moet de trekking wél op een fysieke locatie plaatsvinden.
De uitkomsten van de loterijtrekking mag u ook online bekend maken. En na afloop van de loterij mag u ook de winnaars online bekendmaken.
Het is niet mogelijk voor een online loterij een vergunning aan te vragen. Dit is geregeld in artikel 2.1 Besluit kansspelen op afstand.
Als vergunninghouder voor risicovolle kansspelen bent u verplicht om personeel te trainen in het herkennen van gokverslaving.
René Jansen beschouwt 1 jaar legale online kansspelmarkt en de uiteenlopende reacties op de monitoringsrapportage die de Ksa recent publiceerde.
Donderdag 14 oktober was ik te gast bij het programma ‘Zaken doen’ van BNR Nieuwsradio om te praten over de opening van de online markt.
Sinds 1 oktober 2021 kunt u alleen gokken bij online bedrijven die een vergunning hebben. De meeste bedrijven zonder vergunning hebben intussen hun website gesloten. U kunt daar dus niet meer gokken.
Om een vergunning in het kader van de Wet Koa aan te vragen, moeten beleidsdocumenten worden overlegd. Als dat leidt tot een vergunning, wil dat niet zeggen dat de Kansspelautoriteit die documenten heeft goedgekeurd.
Als vergunninghouder voor risicovolle kansspelen bent u verplicht om bezoek, signalen en interventies te registreren.
- vorige pagina
- pagina 1
- ...
- pagina 22
- pagina 23
- pagina 24
- ...
- pagina 59
- volgende pagina