Uitgebreid zoeken - Zoekresultaten
- vorige pagina
- pagina 1
- ...
- pagina 22
- pagina 23
- pagina 24
- ...
- pagina 65
- volgende pagina
In de toelichting op de Regeling werving, reclame en verslavingspreventie kansspelen (Rwrvk) (Stcrt 2024 nr. 19648, pagina 34) is opgenomen dat een dergelijk bericht (deze soort pop up) geen interventiemaatregel is. Zie ook: Is een pop up in een online kansspel ook een interventiemaatregel?
Signalen kunnen, net als interventiemaatregelen, verschillen in zwaarte. Zie bijvoorbeeld ook artikel 19, eerste lid, Regeling werving, reclame en verslavingspreventie kansspelen. Centraal staat de speler, diens speelgedrag en welke passende interventies nodig zijn om onmatige deelname en kansspelverslaving zoveel mogelijk te voorkomen (artikel 18 Besluit werving, reclame en verslavingspreventie kansspelen). Het spreekt voor zich dat het ene signaal zwaarder kan wegen dan het andere. Bijvoorbeeld: een aanzienlijke toename van de speelfrequentie in een korte tijd, is niet hetzelfde als het eenmalig gebruik van een creditcard. Het gaat om een deskundige beoordeling van een signaal of een combinatie van signalen en een passende reactie daarop.
Regels & leidraden
Er is bij marktpartijen in de game- en goksector en andere betrokkenen, zoals zorginstellingen, draagvlak om de komende tijd verder te praten over de risico’s als gevolg van de vermenging tussen gaming en gambling.
In de Wet kansspelen op afstand staan nieuwe verplichtingen voor verslavingspreventie en reclame. De Kansspelautoriteit werkte een aantal van deze wettelijke bepalingen nader uit in de Beleidsregels verantwoord spelen.
In de Wet kansspelen op afstand staan nieuwe verplichtingen voor verslavingspreventie en reclame. De Kansspelautoriteit werkte een aantal van deze wettelijke bepalingen nader uit in de Beleidsregels verantwoord spelen.
In de Wet kansspelen op afstand staan nieuwe verplichtingen voor verslavingspreventie en reclame. De Kansspelautoriteit werkte een aantal van deze wettelijke bepalingen nader uit in de Beleidsregels verantwoord spelen.
In de Wet kansspelen op afstand staan nieuwe verplichtingen voor verslavingspreventie en reclame. De Kansspelautoriteit werkte een aantal van deze wettelijke bepalingen nader uit in de Beleidsregels verantwoord spelen.
Ter bescherming van kwetsbare groepen gelden er strenge regels voor de inzet van rolmodellen, waaronder influencers en (oud-)beroepssporters, bij wervings- en reclameactiviteiten. De wetgever maakt daarbij onderscheid tussen risicovolle en minder risicovolle kansspelen.
Als aanbieder van kansspelen mag u bonussen aanbieden aan spelers. Het aanbieden van bonussen is wel aan beperkingen gebonden. Bekijk welke eisen op uw bonusaanbod van toepassing zijn.
Tijdlijn Wwft en matchfixing
Bij Gaming in Holland gaf René Jansen zijn laatste speech richting aanbieders. Wat is de huidige stand van de onlinegokmarkt? Hij reflecteert op de invoering van de Wet Kansspelen op Afstand, introduceert nieuwe regels voor verantwoord gokken, en benadrukt de noodzaak van zorgvuldige naleving door exploitanten. Tot slot waarschuwt hij voor de risico's van overmatige reclame tijdens sportevenementen deze zomer.
René Jansen roept kansspelaanbieders op: gooi niet alle remmen los met reclame rondom het WK Voetbal.
Sponsoring is een vorm van reclame. Dit betekent dat de algemene regels voor reclame- en wervingsactiviteiten ook bij sponsoring gelden.
Na eerder een cijfermatige beschouwing van het eerste half jaar legale online kansspelmarkt, plaatst René Jansen de ontwikkelingen nu in een breder perspectief.
- vorige pagina
- pagina 1
- ...
- pagina 22
- pagina 23
- pagina 24
- ...
- pagina 65
- volgende pagina