Uitgebreid zoeken - Zoekresultaten
- vorige pagina
- pagina 1
- ...
- pagina 42
- pagina 43
- pagina 44
- ...
- pagina 61
- volgende pagina
Heeft u een vergunning online kansspelen, een vergunning voor een speelhal of casinospelen? Dan controleert u elke speler in het Cruksregister.
De raad van bestuur van de Kansspelautoriteit is eindverantwoordelijk voor alle besluiten. De minister voor Rechtsbescherming, Justitie en Veiligheid, benoemt en ontslaat bestuursleden, maar zij zijn onafhankelijk in hun besluitvorming.
Onze aanpak bij arcadehallen.
Bekijk welke documenten nodig zijn bij een vergunningaanvraag voor kansspelen op afstand voor het aantonen van betrouwbaarheid.
Bekijk welke document nodig is bij een vergunningaanvraag voor kansspelen op afstand voor het onderwerp intern toezicht.
Voor een vergunningaanvraag kansspelen op afstand zijn er meerdere manieren om financiële zekerheid aan te tonen: via bankgarantie, via een waarborgsom, via borgtocht of overige.
De Belastingdienst maakt specificaties voor het belastinggedeelte van uw CDB beschikbaar via het platform voor ondersteuning digitaal berichtenverkeer, ofwel ODB.
Naar verwachting doen zij dit in april 2021. De auditfiles en aanvullende specificaties voor het belastinggedeelte van uw CDB zijn genaamd XML Auditfile Kansspelen op afstand, ofwel XAK.
- U heeft een ODB account nodig om gebruik te maken van dit platform. Dit kunt u op elk moment kosteloos bij hen aanvragen.
- Met uw ODB account kunt u zich ook abonneren op berichten om op de hoogte te blijven van wijzigingen van de auditfiles.
De Belastingdienst adviseert om op tijd een account aan te maken voor het ODB platform. Dan heeft u zo snel mogelijk de beschikking over de dataset en bijbehorende eisen van de Belastingdienst.
Een gewoon (interventie)gesprek kan op ieder moment gevoerd worden. Naar aanleiding van een signaal vraagt u de speler bijvoorbeeld kort hoe het gaat.
Een persoonlijk onderhoud is een zwaarder gesprek waarin bepaalde elementen aan bod komen, zoals speelgedrag en de gevaren van kansspelverslaving, voorzieningen om speelgedrag te beperken, de mogelijkheden van hulp en mogelijke schade voor de speler of zijn naaste omgeving. Dit gesprek u moet voeren bij een redelijk vermoeden van onmatige deelname aan kansspelen of kansspelverslaving. Als u na het persoonlijk onderhoud redelijkerwijs moet vermoeden dat er sprake is van onmatig speelgedrag of kansspelverslaving en de speler daardoor schade aan zichzelf of naasten kan toebrengen, dan is de volgende stap dat u de speler bij de Ksa aandraagt voor onvrijwillige uitsluiting in Cruks.
Wat betekent het bereiken van de sessielimiet als bedoeld in art 4.14, onder a Bkoa (max speelduur)?
Het bereiken van de sessielimiet betekent dat de speler niet verder kan spelen. De speler kan zijn sessielimiet verhogen volgens artikel 4.14, derde lid, Besluit kansspelen op afstand (Bkoa). Het is niet toegestaan dat de aanbieder de limiet verhoogt, ook niet als de speler daarom vraagt.
Er zijn aanbieders die bijzonder hoge sessielimieten toestaan (12 tot 18 uur per etmaal). Wanneer sprake is van een dergelijk hoge speelduur kan dat duiden op onmatig speelgedrag of kansspelverslaving. In de Beleidsregel verantwoord spelen 2024, artikel 3.1.12, vijfde lid, onder h, en de toelichting daarop, wordt in ieder geval een speelduur van 6 uur per etmaal als signaal hiervoor genoemd.
Aanpak illegale poker.
Vragen en antwoorden
Recent publiceerden wij onze Strategie 2020-2024. De belangrijkste verandering ten opzichte van de vorige strategie betreft onze missie. Dat was ‘Veilig spelen op een eerlijke markt’. In de praktijk bleek dit soms tot enige verwarring te leiden, omdat uit deze zin niet voor iedereen duidelijk werd wat de (ultieme) doelstelling van de Kansspelautoriteit was.
Tessa Leusink werkt als Junior Inspecteur Handhaving op de afdeling Handhaving.
U moet als online aanbieder een controledatabank inrichten, waar de Kansspelautoriteit toegang toe heeft. Ook moet u deze beheren. Lees hoe u dat aanpakt.
Samenwerking
Als houder van een exploitatievergunning moet u van goed gedrag zijn. Dat geldt ook voor andere personen en bedrijven die bij een vergunning betrokken zijn. Wij beoordelen uw integriteit en kunnen een vergunning weigeren of intrekken als sprake is van wetsovertredingen in het verleden.
De afgelopen maanden heeft de (legale) kansspelmarkt meerdere malen de media gehaald. Onze publicaties over de zorgplicht, monitoringsrapportage en marktscan deden stof opwaaien over de omvang en groei van de markt en het aantal spelers enerzijds, en het gedrag van aanbieders op die groeiende markt anderzijds.
Geven van voorlichting en informatie over kansspelgerelateerde zaken. Dat is een van de kerntaken die de Kansspelautoriteit kreeg toebedeeld bij de oprichting in 2012. Hoe doen wij dat? En waarom doen wij het zoals we het doen? Ik geef u graag een kijkje in onze keuken.
Een blog in deze dagen kan natuurlijk niet over een ander onderwerp gaan dan over het coronavirus. In deze zorgelijke en verwarrende tijden gaan de gedachten natuurlijk vooral uit naar de volksgezondheid. De gezondheid van eenieder staat terecht met stip bovenaan in de ranglijst van prioriteiten. Laten we hopen dat het virus snel kan worden ingedamd, de beperkende maatregelen niet al te lang hoeven te duren en dat de economische gevolgen te overzien zijn.
René Jansen gaat in op de zorgplicht en stelt zich een aantal vragen hoe aanbieders van (online) kansspelen hun zorgplicht rond gokverslaving in de praktijk brengen. Want hoe zie je of iemand z’n zorgplicht nakomt? Waar blijkt dat uit? Waar houdt eigen verantwoordelijkheid op en begint de zorgplicht?
Werken bij de Kansspelautoriteit is werk dat ertoe doet. De kansspelmarkt is volop in beweging. Ook de Kansspelautoriteit ontwikkelt zich snel tot een organisatie die steeds meer digitaal en online opereert.
Heeft u een kansspel gezien of gespeeld waarbij u vermoedt dat de aanbieder zich niet aan de regels houdt?
Bevoegdheden, handhavingsinstrumenten Kansspelautoriteit
Is bestaande wetgeving toereikend om het verschijnsel loot boxes en andere gokelementen in games, in goede banen te leiden? Nee, concludeert Tom Schoolderman in zijn bachelorscriptie Rechtsvergelijkend onderzoek loot boxes in Verenigd Koninkrijk en Nederland.
- vorige pagina
- pagina 1
- ...
- pagina 42
- pagina 43
- pagina 44
- ...
- pagina 61
- volgende pagina