Uitgebreid zoeken - Zoekresultaten
- vorige pagina
- pagina 1
- ...
- pagina 42
- pagina 43
- pagina 44
- ...
- pagina 65
- volgende pagina
Half december ontvangt u van ons bericht over de aangifte kansspelheffing van het lopende jaar. Wij vragen u aan te geven wat uw jaaromzet was. U moet hiervoor gebruik maken van het aangifteformulier (pdf, 109 kB).
Let op: als u in 2025 geen kansspelen aanbood, moet u tóch aangifte doen.
Ja dat klopt. Daaronder wordt verstaan een ‘geheel van warme gerechten die ten minste bestaan uit de volgende drie, niet met elkaar gemengde bestanddelen: vis, vlees, gevogelte of wild (eventueel te vervangen in geval van een vegetarisch menu); groente; en aardappelen, rijst of meelspijzen’. De Wet op de kansspelen is echter van 1964; algemeen geaccepteerd is dat er een categorie restaurants is die geen traditionele maaltijden serveren, maar die toch als restaurant zoals bedoeld in de Wet op de kansspelen kunnen worden beschouwd. Een aanwezigheidsvergunning voor kansspelautomaten mag daarom in beginsel niet worden geweigerd omdat er geen driecomponentenmaaltijd wordt geserveerd. De andere criteria voor hoogdrempelig zijn:
- een vergunning in het kader van de Drank- en Horecawet;
- geen andere activiteiten ontplooien dan café of restaurant;
- en de activiteiten moeten in belangrijke mate gericht zijn op personen ouder dan 18 jaar.
Aan al deze criteria moet worden voldaan om als hoogdrempelig te kunnen worden bestempeld.
Hier komt vanaf 1 april 2021 de pagina waarmee u een account aanmaakt en inlogt in het digitale portaal van de Kansspelautoriteit.
Ja. De rapportageplicht rust op de houders van een aanwezigheidsvergunning, deze wordt uitgegeven door de gemeente.
Indien u als vergunninghouder tot het exploiteren van kansspelen (artikel 30 H wet op de kansspelen) over meerdere aanwezigheidsvergunningen beschikt, dan kunt u namens de aanwezigheidsvergunninghouders rapporteren. U stuurt dan u een e-mail naar RMA@kansspelautoriteit.nl met daarin de volgende gegevens:
- U geeft aan dat u gebruik wilt maken van de mogelijkheid om een gezamenlijke rapportage aan te leveren
- Wie de contactpersoon namens uw organisatie is (naam, telefoonnummer en mailadres)
- Een lijst van de aangesloten speelhallen voor wie u de rapportage verzorgt (naam en adres speelhal, naam en adres van de houder van de aanwezigheidsvergunning).
Na ontvangst van de gegevens ontvangt uw contactpersoon de inloggegevens en een wachtwoord voor het gebruik van File Cloud. Via dit kanaal kunt u de rapportage aan ons verzenden.
- Voor de validatie van de gegevens uit de CDB. Dit is een van de manieren om de juistheid en compleetheid van informatie uit de CDB te controleren.
- Voor ons toezicht is het soms nodig om meer gegevens op te vragen dan beschikbaar in de CDB. We vragen dan de gehele dataset op.
- Soms kunnen we gegevens uit de CDB tijdelijk niet gebruiken, bijvoorbeeld door een storing, vertraging in verwerking of de additionele kwaliteitscontroles. Ons toezicht mag hier geen hinder van ondervinden.
- Het doel, de inhoud en het gebruik van de CDB is in de Wet op de kansspelen beperkt. Daarom kan het noodzakelijk zijn om gegevens via een andere route op te vragen. Gegevens worden dan niet opgevraagd op grond van de Wet op de kansspelen, maar op grond van de Algemene wet bestuursrecht (artikel 5.17).
Een aanbieder moet zo snel mogelijk signalen van onmatig deelnemen aan kansspelen of (een risico op) kansspelverslaving herkennen en daarop kunnen ingrijpen. Meestal kan een aanbieder van online kansspelen (vrijwel) onmiddellijk en automatisch ingrijpen. Dit gebeurt via software die signalen automatisch herkent. Ook een medewerker van een speelcasino of speelautomatenhal moet deze signalen zo snel mogelijk kunnen herkennen en, als het nodig is, onmiddellijk kunnen ingrijpen.
Als de aanbieder niet onmiddellijk kan ingrijpen, gaat de Ksa er in beginsel van uit dat de aanbieder binnen een uur het signaal onderkent en vervolgens binnen een uur kan ingrijpen. De aanbieder moet dus in beginsel kunnen ingrijpen binnen in totaal twee uur nadat het relevante speelgedrag zich voordoet. De aanbieder moet kunnen uitleggen waarom hij niet direct heeft ingegrepen.
Beschrijf welke waarborgen u heeft getroffen ter voorkoming van eerder vastgestelde overtredingen op de geldende wet- en regelgeving.
Voor het aanbieden van online kansspelen gelden strenge integriteitseisen. De Kansspelautoriteit (Ksa) beoordeelt via een integriteitstoets of een aanbieder voldoende integer is. Deze toets vindt plaats bij vergunningaanvragen, wijzigingen of wanneer er risicosignalen zijn.
Een minder belicht aspect van de Wet Koa: de Kansspelautoriteit kreeg er bevoegdheden bij om een veilige speelomgeving te creëren.
1 oktober ging de legale markt voor online kansspelen open. Wat is de stand van zaken?
- vorige pagina
- pagina 1
- ...
- pagina 42
- pagina 43
- pagina 44
- ...
- pagina 65
- volgende pagina