Uitgebreid zoeken - Zoekresultaten
- vorige pagina
- pagina 1
- ...
- pagina 37
- pagina 38
- pagina 39
- ...
- pagina 65
- volgende pagina
Deze week was er veel aandacht voor arcadehallen in de media, waaronder berichten op de site van de NOS, het AD en een item in EenVandaag. Dit naar aanleiding van de arcadehal die GameState opende in Utrecht.
Naar aanleiding van een signaal over mogelijke matchfixingrisico’s startte de Kansspelautoriteit (Ksa) een marktbreed onderzoek. Kansspelaanbieders die weddenschappen op sportwedstrijden aanbieden mogen dat niet voor zomaar iedere wedstrijd doen. Voor competities waarbij amateurclubs meespelen, zoals de TOTO KNVB Beker, gelden strenge regels. Op verzoek van de Ksa deelden verschillende aanbieders informatie over de identificatie en analyse van een aantal wedstrijden met amateurteams. De aanbieders organiseerden daar weddenschappen op. Deze identificatie en analyse behoeft volgens de Ksa een flinke verbeterslag. Daarom wordt er guidance gegeven aan de huidige aanbieders van online sportweddenschappen over hoe zij in het vervolg de identificatie en analyse moeten invullen.
Ksa en Zweedse toezichthouder Spelinspeltionen tekenen samenwerkingsovereenkomst.
Henk Kesler, bestuurslid Kansspelautoriteit: “Nemen de ketenpartners elkaar wel serieus?”
13977
Bij Gaming in Holland gaf René Jansen zijn laatste speech richting aanbieders. Wat is de huidige stand van de onlinegokmarkt? Hij reflecteert op de invoering van de Wet Kansspelen op Afstand, introduceert nieuwe regels voor verantwoord gokken, en benadrukt de noodzaak van zorgvuldige naleving door exploitanten. Tot slot waarschuwt hij voor de risico's van overmatige reclame tijdens sportevenementen deze zomer.
De houder van een vergunning voor het organiseren van kansspelen op afstand is zelf verantwoordelijk om te zorgen dat zij voldoet aan de geldende wet- en regelgeving, ook als hier derden bij betrokken zijn. Dit geldt ook voor het verbod op sportsponsoring. Daarmee is het voor de kansspelaanbieder van belang dat de gesponsorde sportvereniging, sportorganisatie of sporter vanaf 1 juli 2025 geen enkele vorm van wervings- of reclameactiviteiten vertoont namens de kansspelaanbieder.
Nee, het is houders van een vergunning voor het organiseren van kansspelen op afstand (online aanbieders) op geen enkele wijze toegestaan wervings- en reclameactiviteiten te ondernemen door middel van sportsponsoring. Dit betekent dat het ook niet is toegestaan om via tussenpartijen, zoals nieuwssites of sportsites, financiële of andere bijdragen te doen aan sport.
- vorige pagina
- pagina 1
- ...
- pagina 37
- pagina 38
- pagina 39
- ...
- pagina 65
- volgende pagina