Uitgebreid zoeken - Zoekresultaten
- vorige pagina
- pagina 1
- ...
- pagina 38
- pagina 39
- pagina 40
- ...
- pagina 59
- volgende pagina
Bekijk welke documenten nodig zijn bij een vergunningaanvraag voor kansspelen op afstand voor het onderwerp sanctiewet.
Voor relevante wijzigingen volgt u de regels van artikel 5.1, tweede lid, Besluit Kansspelen op afstand (BKoa) en de Beleidsregels Informatieplicht. In paragraaf 3 van de Beleidsregels Informatieplicht staat een overzicht van wijzigingen die in ieder geval relevant zijn. Meer informatie over relevante wijzigingen vindt u in de toelichting bij artikel 5.1 BKoa.
U meldt deze wijzigingen onverwijld bij de Kansspelautoriteit.
Wilt u meer weten over relevante wijzigingen? Raadpleeg de toelichting bij artikel 5.1 BKoa.
Let op! Soms zijn er kosten verbonden aan de behandeling van een wijziging. Raadpleeg hiervoor artikel 2.1 van de Regeling Kansspelen op afstand.
Voor het kunnen aanbieden van kansspelen op afstand in Nederland, dient de vergunninghouder gevestigd te zijn binnen de EU of de EER. Dit is geregeld in artikel 31g, eerste lid, van de Wet Koa. Dit vestigingsvereiste wordt gehanteerd vanwege het passende beschermingsniveau binnen de EU en EER. Op dit vereiste wordt geen ontheffing verleend.
Met Brexit is het Verenigd Koninkrijk niet langer onderdeel van de EU en EER, maar geldt het als een zogeheten ‘derde land’. Kansspelaanbieders die vanuit het VK kansspelen op afstand willen aanbieden in Nederland, komen dan ook niet in aanmerking voor een vergunning.
Bekijk welke documenten nodig zijn bij een vergunningaanvraag voor kansspelen op afstand als algemene informatie.
Bekijk welke documenten nodig zijn bij een vergunningaanvraag voor kansspelen op afstand voor het aantonen van integriteit.
De Kansspelautoriteit wil met dit document laten zien hoe wij binnen onze mogelijkheden kansspelverslaving willen voorkomen en waar dat niet mogelijk is, de gevolgen willen beperken. Dit document richt zich zowel op online als landgebonden kansspelen.
Voor vergunninghouders voor het aanbieden van online kansspelen geldt de verplichting om ‘gegevens met betrekking tot het speelgedrag van de speler systematisch te registreren en analyseren’. Het doel hiervan is risicovol speelgedrag tijdig te onderkennen, zodat op tijd ingegrepen kan worden in het speelgedrag van de betrokken speler.
De wet maakt geen onderscheid tussen grote speelautomatenhallen en kleine speelautomatenhallen. De regels om kansspelverslaving zoveel mogelijk tegen te gaan gelden voor aanbieders van online kansspelen, de speelcasino’s (Holland Casino) en alle speelautomatenhallen.
1. Wilt u zelf live casinospelen organiseren vanuit een land buiten de EU of EER?
Houd u dan rekening met het volgende. Artikel 4.42, eerste lid, van het Besluit Kansspelen op afstand bepaalt dat de elektronische middelen die worden gebruikt bij het organiseren van kansspelen op afstand, moeten worden geplaatst in Nederland, of in een staat die partij is bij het Verdrag betreffende de werking van de Europese Unie of de Overeenkomst betreffende de Europese Economische Ruimte.
Een dealer in een live casino kan niet opereren los van de elektronische middelen, zoals een camera en een verbinding met de speler.
2. Wilt u het organiseren van live casinospelen uitbesteden aan een derde partij buiten de EU of EER?
Als vergunninghouder bent en blijft u verantwoordelijk voor de naleving van de regelgeving. Dit staat in artikel 4.3 van het Besluit kansspelen op afstand. Een van de regels die de vergunninghouder moet naleven, is artikel 4.42 van dit Besluit.
Meer over de organisatie van live casinospelen is opgenomen in artikel 3.9a van de Regeling Kansspelen op afstand. In de toelichting op deze bepaling is opgenomen: Ongeacht de locatie moet de vergunninghouder bij de organisatie van live casinospelen waartoe hij de speler (in Nederland) op afstand toegang toe biedt zich houden aan de voorschriften die gelden bij of krachtens de Wok.
Heeft u een vergunning voor online kansspelen? Dan meldt u ons alle merknamen, domeinnamen en applicatienamen die u gebruikt bij het aanbieden van kansspelen op afstand onder deze vergunning.
Half december ontvangt u van ons bericht over de aangifte kansspelheffing van het lopende jaar. Wij vragen u aan te geven wat uw jaaromzet was. U moet hiervoor gebruik maken van het aangifteformulier (pdf, 115 kB).
Let op: als u in 2024 geen kansspelen aanbood, moet u tóch aangifte doen.
Half december ontvangt u van ons bericht over de aangifte kansspelheffing van het lopende jaar. Wij vragen u aan te geven wat uw jaaromzet was. U moet hiervoor gebruik maken van het aangifteformulier (pdf, 119 kB).
Let op: als u in 2024 geen kansspelen aanbood, moet u tóch aangifte doen.
Kansspelwijzer
Ja dat klopt. Daaronder wordt verstaan een ‘geheel van warme gerechten die ten minste bestaan uit de volgende drie, niet met elkaar gemengde bestanddelen: vis, vlees, gevogelte of wild (eventueel te vervangen in geval van een vegetarisch menu); groente; en aardappelen, rijst of meelspijzen’. De Wet op de kansspelen is echter van 1964; algemeen geaccepteerd is dat er een categorie restaurants is die geen traditionele maaltijden serveren, maar die toch als restaurant zoals bedoeld in de Wet op de kansspelen kunnen worden beschouwd. Een aanwezigheidsvergunning voor kansspelautomaten mag daarom in beginsel niet worden geweigerd omdat er geen driecomponentenmaaltijd wordt geserveerd. De andere criteria voor hoogdrempelig zijn:
- een vergunning in het kader van de Drank- en Horecawet;
- geen andere activiteiten ontplooien dan café of restaurant;
- en de activiteiten moeten in belangrijke mate gericht zijn op personen ouder dan 18 jaar.
Aan al deze criteria moet worden voldaan om als hoogdrempelig te kunnen worden bestempeld.
Hier komt vanaf 1 april 2021 de pagina waarmee u een account aanmaakt en inlogt in het digitale portaal van de Kansspelautoriteit.
Ja. De rapportageplicht rust op de houders van een aanwezigheidsvergunning, deze wordt uitgegeven door de gemeente.
Indien u als vergunninghouder tot het exploiteren van kansspelen (artikel 30 H wet op de kansspelen) over meerdere aanwezigheidsvergunningen beschikt, dan kunt u namens de aanwezigheidsvergunninghouders rapporteren. U stuurt dan u een e-mail naar RMA@kansspelautoriteit.nl met daarin de volgende gegevens:
- U geeft aan dat u gebruik wilt maken van de mogelijkheid om een gezamenlijke rapportage aan te leveren
- Wie de contactpersoon namens uw organisatie is (naam, telefoonnummer en mailadres)
- Een lijst van de aangesloten speelhallen voor wie u de rapportage verzorgt (naam en adres speelhal, naam en adres van de houder van de aanwezigheidsvergunning).
Na ontvangst van de gegevens ontvangt uw contactpersoon de inloggegevens en een wachtwoord voor het gebruik van File Cloud. Via dit kanaal kunt u de rapportage aan ons verzenden.
- Voor de validatie van de gegevens uit de CDB. Dit is een van de manieren om de juistheid en compleetheid van informatie uit de CDB te controleren.
- Voor ons toezicht is het soms nodig om meer gegevens op te vragen dan beschikbaar in de CDB. We vragen dan de gehele dataset op.
- Soms kunnen we gegevens uit de CDB tijdelijk niet gebruiken, bijvoorbeeld door een storing, vertraging in verwerking of de additionele kwaliteitscontroles. Ons toezicht mag hier geen hinder van ondervinden.
- Het doel, de inhoud en het gebruik van de CDB is in de Wet op de kansspelen beperkt. Daarom kan het noodzakelijk zijn om gegevens via een andere route op te vragen. Gegevens worden dan niet opgevraagd op grond van de Wet op de kansspelen, maar op grond van de Algemene wet bestuursrecht (artikel 5.17).
Een aanbieder moet zo snel mogelijk signalen van onmatig deelnemen aan kansspelen of (een risico op) kansspelverslaving herkennen en daarop kunnen ingrijpen. Meestal kan een aanbieder van online kansspelen (vrijwel) onmiddellijk en automatisch ingrijpen. Dit gebeurt via software die signalen automatisch herkent. Ook een medewerker van een speelcasino of speelautomatenhal moet deze signalen zo snel mogelijk kunnen herkennen en, als het nodig is, onmiddellijk kunnen ingrijpen.
Als de aanbieder niet onmiddellijk kan ingrijpen, gaat de Ksa er in beginsel van uit dat de aanbieder binnen een uur het signaal onderkent en vervolgens binnen een uur kan ingrijpen. De aanbieder moet dus in beginsel kunnen ingrijpen binnen in totaal twee uur nadat het relevante speelgedrag zich voordoet. De aanbieder moet kunnen uitleggen waarom hij niet direct heeft ingegrepen.
Bekijk welke documenten nodig zijn bij een vergunningaanvraag voor kansspelen op afstand voor het onderwerp uitbesteding.
Bekijk welke documenten nodig zijn bij een vergunningaanvraag voor kansspelen op afstand voor het onderwerp verslavingspreventie.
Bekijk welke documenten nodig zijn bij een vergunningaanvraag voor kansspelen op afstand voor het onderwerp controledatabank.
Een minder belicht aspect van de Wet Koa: de Kansspelautoriteit kreeg er bevoegdheden bij om een veilige speelomgeving te creëren.
1 oktober ging de legale markt voor online kansspelen open. Wat is de stand van zaken?
- vorige pagina
- pagina 1
- ...
- pagina 38
- pagina 39
- pagina 40
- ...
- pagina 59
- volgende pagina