Uitgebreid zoeken - Zoekresultaten
- vorige pagina
- pagina 1
- ...
- pagina 37
- pagina 38
- pagina 39
- ...
- pagina 53
- volgende pagina
Gemeenten en Kansspelautoriteit kunnen (persoons)gegevens uitwisselen ten behoeve van deze integriteitsbeoordelingen en zo ondermijning tegengaan. Deze gegevensuitwisseling is geregeld in het Reglement bescherming persoonsgegevens Kansspelautoriteit(verwijst naar een andere website).
Ja dat klopt. Daaronder wordt verstaan een ‘geheel van warme gerechten die ten minste bestaan uit de volgende drie, niet met elkaar gemengde bestanddelen: vis, vlees, gevogelte of wild (eventueel te vervangen in geval van een vegetarisch menu); groente; en aardappelen, rijst of meelspijzen’. De Wet op de kansspelen is echter van 1964; algemeen geaccepteerd is dat er een categorie restaurants is die geen traditionele maaltijden serveren, maar die toch als restaurant zoals bedoeld in de Wet op de kansspelen kunnen worden beschouwd. Een aanwezigheidsvergunning voor kansspelautomaten mag daarom in beginsel niet worden geweigerd omdat er geen driecomponentenmaaltijd wordt geserveerd. De andere criteria voor hoogdrempelig zijn:
- een vergunning in het kader van de Drank- en Horecawet;
- geen andere activiteiten ontplooien dan café of restaurant;
- en de activiteiten moeten in belangrijke mate gericht zijn op personen ouder dan 18 jaar.
Aan al deze criteria moet worden voldaan om als hoogdrempelig te kunnen worden bestempeld.
Regels & leidraden
Sharon Sandig werkt als Behandelaar Vergunningen op de afdeling Juridische Zaken & Vergunningen.
- Voor de validatie van de gegevens uit de CDB. Dit is een van de manieren om de juistheid en compleetheid van informatie uit de CDB te controleren.
- Voor ons toezicht is het soms nodig om meer gegevens op te vragen dan beschikbaar in de CDB. We vragen dan de gehele dataset op.
- Soms kunnen we gegevens uit de CDB tijdelijk niet gebruiken, bijvoorbeeld door een storing, vertraging in verwerking of de additionele kwaliteitscontroles. Ons toezicht mag hier geen hinder van ondervinden.
- Het doel, de inhoud en het gebruik van de CDB is in de Wet op de kansspelen beperkt. Daarom kan het noodzakelijk zijn om gegevens via een andere route op te vragen. Gegevens worden dan niet opgevraagd op grond van de Wet op de kansspelen, maar op grond van de Algemene wet bestuursrecht (artikel 5.17).
Een aanbieder moet zo snel mogelijk signalen van onmatig deelnemen aan kansspelen of (een risico op) kansspelverslaving herkennen en daarop kunnen ingrijpen. Meestal kan een aanbieder van online kansspelen (vrijwel) onmiddellijk en automatisch ingrijpen. Dit gebeurt via software die signalen automatisch herkent. Ook een medewerker van een speelcasino of speelautomatenhal moet deze signalen zo snel mogelijk kunnen herkennen en, als het nodig is, onmiddellijk kunnen ingrijpen.
Als de aanbieder niet onmiddellijk kan ingrijpen, gaat de Ksa er in beginsel van uit dat de aanbieder binnen een uur het signaal onderkent en vervolgens binnen een uur kan ingrijpen. De aanbieder moet dus in beginsel kunnen ingrijpen binnen in totaal twee uur nadat het relevante speelgedrag zich voordoet. De aanbieder moet kunnen uitleggen waarom hij niet direct heeft ingegrepen.
Ja. De rapportageplicht rust op de houders van een aanwezigheidsvergunning, deze wordt uitgegeven door de gemeente.
Indien u als vergunninghouder tot het exploiteren van kansspelen (artikel 30 H wet op de kansspelen) over meerdere aanwezigheidsvergunningen beschikt, dan kunt u namens de aanwezigheidsvergunninghouders rapporteren. U stuurt dan u een e-mail naar RMA@kansspelautoriteit.nl met daarin de volgende gegevens:
- U geeft aan dat u gebruik wilt maken van de mogelijkheid om een gezamenlijke rapportage aan te leveren
- Wie de contactpersoon namens uw organisatie is (naam, telefoonnummer en mailadres)
- Een lijst van de aangesloten speelhallen voor wie u de rapportage verzorgt (naam en adres speelhal, naam en adres van de houder van de aanwezigheidsvergunning).
Na ontvangst van de gegevens ontvangt uw contactpersoon de inloggegevens en een wachtwoord voor het gebruik van File Cloud. Via dit kanaal kunt u de rapportage aan ons verzenden.
Publieke doelen van de Kansspelautoriteit: Bescherming van de speler; Voorkomen van kansspelverslaving; Bestrijden van illegaliteit en criminaliteit.
Om goed in te kunnen schatten waar risico’s met kansspelen zich voordoen is uw melding van groot belang.
Kansspelen moeten veilig en eerlijk zijn. Wat veilig en eerlijk is, staat in de wet- en regelgeving en vergunningsvoorwaarden. De Kansspelautoriteit is toezichthouder op de markt voor de kansspelen. Onze taken zijn onder andere vastgelegd in de Wet op de kansspelen.
Spelers kunnen vrijwillig of onvrijwillig worden opgenomen in het Centraal Register Uitsluiting Kansspelen, ofwel Cruks. Cruks is een belangrijk middel tegen kansspelverslaving. In de Beleidsregels onvrijwillige inschrijving beschrijven wij de procedure om een speler onvrijwillig in Cruks te laten inschrijven.
Wilt u een bingo of rad van fortuin organiseren? In sommige gevallen moet u dat melden bij uw gemeente. Een online bingo mag alleen in besloten kring (een bestaande groep van mensen die elkaar kennen zoals een gezin, familie, verzorgingstehuis, een bedrijf of leden van een vereniging).
Als aanbieder van kansspelen mag u reclame niet richten op kwetsbare groepen van personen, zoals minderjarigen en personen die kenmerken van risicovol spelgedrag vertonen. Aanbieders van online kansspelen speelcasino’s of speelautomatenhallen mogen reclame, waaronder ook bonussen, ook niet richten op jongvolwassenen. Aanbieders van online kansspelen mogen bovendien geen ongerichte reclame maken.
Gokelementen in games - het is een onderwerp dat kansspeltoezichthouders overal ter wereld bezighoudt. Het is namelijk onmiskenbaar een trend dat elementen die tot voor kort kenmerkend waren voor kansspelen, opduiken in games. Het is een ingewikkeld onderwerp: wij gaan over kansspelen, niet over games. Het is nog eens extra ingewikkeld doordat kansspelwetgeving in geen land hetzelfde is; wat in het ene land wel mag, is in het andere land verboden.
Als aanbieder van kansspelen mag u bonussen aanbieden aan spelers. Het aanbieden van bonussen is wel aan beperkingen gebonden. Bekijk welke eisen op uw bonusaanbod van toepassing zijn.
De Wet op de kansspelen bepaalt dat de aanwezigheidsvergunning voor bepaalde of onbepaalde tijd wordt verleend, en bevat geen beperkingen aan de looptijd.
Een gemeente mag alleen een aanwezigheidsvergunning verlenen aan een inrichting met een DHW-vergunning, en is verplicht de aanwezigheidsvergunning in te trekken als er geen DHW-vergunning meer van kracht is.
Als gemeente gaat u dus voortdurend na of er geen aanwezigheidsvergunningen bestaan zonder bijbehorende DHW-vergunning.
Om de uitvoeringslasten voor de gemeente te beperken, wordt aangeraden de aanwezigheidsvergunning van rechtswege te laten vervallen als de DHW-vergunning voor de betrokken inrichting niet meer van kracht is.
Oneerlijk spel, niet uitbetalen, onvoldoende oog voor kansspelverslaving, illegaal aanbod waardoor geen toezicht mogelijk is, fraude en oplichting met kansspelen, onjuiste of onvolledige voorlichting, deelname door minderjarigen, witwassen: komt u dit soort problemen tegen? Meld het ons
Als consument of medewerker van aanbieder
Bent u consument of medewerker van een kansspelaanbieder en heeft u het vermoeden dat de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme - de Wwft - wordt overtreden door een kansspelaanbieder die onder het toezicht van de Kansspelautoriteit valt?
Als vergunninghouder kansspelen
Een vergunninghouder meldt vermoedens of feiten van witwassen of matchfixing op een andere manier. Lees er meer over bij toezicht op de Wwft en matchfixing.
- U voldoet aan integriteitseisen
Aan een vergunning voor het exploiteren van speelautomaten stellen wij strenge integriteitseisen. Als u een vergunning aanvraagt doen wij daarom een uitgebreid en diepgaand integriteitsonderzoek.
- Als vergunninghouder heeft u een zorgplicht: u dient in ieder geval kennis en inzicht te hebben van risico’s van kansspelverslaving, de negatieve gevolgen van kansspelverslaving, hulpverlening bij kansspelverslaving, de wet- en regelgeving die verband houden met kansspelen en de binnen de branche geldende gedragscodes. Lees meer hierover in art. 6 Besluit werving, reclame en verslavingspreventie.
- vorige pagina
- pagina 1
- ...
- pagina 37
- pagina 38
- pagina 39
- ...
- pagina 53
- volgende pagina