Vraag en antwoord portaal
- pagina 1
- pagina 2
- volgende pagina
Tijdens de behandeling kunnen wij vragen stellen over uw aanvraag.
Sommige vragen zullen eenvoudig en snel te beantwoorden zijn. Die vragen hebben in het algemeen geen gevolg voor de beslistermijn. Voorbeeld: u geeft bij de aanvraag aan dat uw bedrijf gaat verhuizen. De vraag is dan of u inmiddels verhuisd bent.
Het kan ook zijn dat een vraag wél gevolgen heeft voor de beslistermijn. Bijvoorbeeld als informatie zo summier is, dat het onvoldoende is om een beslissing te nemen. Dan wordt een extra termijn gegeven om de aanvraag aan te vullen. En wordt de beslistermijn opgeschort.
Wij krijgen veel en vaak gedetailleerde vragen over de concrete invulling van wet- en regelgeving door aanvragers. Deze vragen kunnen wij helaas niet beantwoorden. Wij hebben niet de taak of de capaciteit om individuele kansspelaanbieders bij hun vergunningaanvraag te begeleiden.
Wij verwachten van professionele partijen dat zij in staat zijn om zelfstandig invulling te geven aan de eisen uit wet- en regelgeving. Wij hebben diverse informatie gepubliceerd - Beleidsregels, Leidraden, Q&A’s - die daarbij helpt.
Mocht u behoefte hebben aan meer concreet advies, dan kunt u juridisch of technisch advies inwinnen bij een deskundige op het gebied van kansspelregelgeving.
Wij geven geen oordeel over de juistheid van de door u gekozen invullingen van concreet kansspelaanbod of beleidsdocumenten, zoals het reclamebeleid of het beleid voor het voorkomen van kansspelverslaving. Wij beoordelen in dit stadium alleen of u in aanmerking komt voor een vergunning.
De praktijk ná vergunningverlening en de uitwerking van uw keuzes in de praktijk, valt buiten de aanvraagprocedure. Dit hoort bij het toezicht op de naleving.
U bent verplicht om alleen gevraagde informatie aan te leveren en wij nemen ook alleen de gevraagde informatie in overweging bij onze beoordeling. Levert u te veel informatie in? Deze laten wij buiten beschouwing.
Let op! U kunt wel extra, niet verplichte informatie bij uw aanvraag voegen als het portaal daar een optie voor biedt. Bijvoorbeeld bij het onderdeel CDB.
U kunt uw aanvraag pas indienen via het portaal als u alle verplichte documenten heeft geüpload. Als er nog verplichte documenten ontbreken, dan geeft het portaal aan welke dat zijn.
Let op! Het portaal controleert alleen óf u alle verplichte documenten heeft geüpload en niet de juistheid of volledigheid van de documenten.
Als uw aanvraag niet volledig blijkt, dan wordt u in de gelegenheid gesteld om de aanvraag aan te vullen.
Bij aanvragen geldt een termijn van maximaal 6 weken voor het aanvullen van informatie. In dat geval schorten wij de beslistermijn op. Wij volgen daarbij de regels van de Algemene wet bestuursrecht.
Een voorbeeld: u doet een aanvraag op 2 mei 2022. De wettelijke beslistermijn is 6 maanden bij een volledige aanvraag. De beslistermijn loopt dus tot 2 november 2022. Uw aanvraag is niet volledig. U krijgt een termijn van 6 weken om uw aanvraag aan te vullen. De aanvraag moet volledig zijn op 13 juni 2022. De beslistermijn eindigt dan 14 december 2022. Let op: bij tussentijdse vragen of verzoeken om aanvulling kan de beslistermijn verder worden verlengd.
Kijk ook naar de termijnen in Artikel 4:5 van de Algemene wet bestuursrecht. Het verzwijgen van bepaalde informatie, bijvoorbeeld strafrechtelijke antecedenten, kan direct leiden tot afwijzing van de aanvraag.
Als u aanvullende informatie eerder indient dan gevraagd eindigt ook de termijn van opschorting eerder. Heeft u een termijn gekregen van 3 maanden en dient u de gevraagde informatie in na 2 maanden? Dan eindigt de opschorting ook na 2 maanden. Dat is een wettelijke regeling. U krijgt daar dus geen apart bericht over.
Alle verplichte documenten moet u bijvoegen, anders kunt u uw aanvraag niet indienen. Voor een aantal onderwerpen kunt u de verplichte documenten later aanleveren. Hoe dat werkt, verschilt per onderwerp.
U bent verplicht documenten in PDF formaat te uploaden, bij grote voorkeur optisch doorzoekbaar (OCR). Een plaatje kunt u niet doorzoekbaar maken, dus dat kan niet OCR.
U kunt de user ID en het wachtwoord van de contactpersoon gebruiken of contact opnemen met de Kansspelautoriteit om de contactpersoon bij het account te laten veranderen.
- pagina 1
- pagina 2
- volgende pagina