Vraag en antwoord handtekening portaal
Als u geen elektronische handtekening gebruikt stuurt u alleen het - met de hand ondertekende - aanvraagformulier per post. Alle verdere bij uw aanvraag benodigde documenten dient u uitsluitend via het portaal in.
Als u ons andere documenten dan het aanvraagformulier per post opstuurt, kan dit het proces voor de vergunningaanvraag vertragen.
U stuurt de uitdraai van uw aanvraagformulier naar:
Kansspelautoriteit
Afdeling vergunningen kansspelen op afstand
Postbus 298
2501 CG Den Haag
De Kansspelautoriteit stuurt u via het portaal een ontvangstbevestiging na ontvangst van de digitale aanvraag. Wij sturen geen ontvangstbevestiging naar aanleiding van een ontvangen betaling of ‘natte handtekening’.
Als wij een betaling niet ontvangen of de met de hand ondertekende print van het aanvraagformulier niet ontvangen, ziet u dat in uw inbox in het portaal.
De Kansspelautoriteit zal u op grond van artikel 4:5 van de Algemene wet bestuursrecht gelegenheid geven om uw aanvraag op deze punten aan te vullen.
Als datum voor de indiening van de aanvraag geldt de datum waarop de aanvraag digitaal via het portaal is ingediend. Dit geldt ook als het uitgeprinte, met de hand ondertekende aanvraagformulier later dan die datum wordt ontvangen. Als wij het met de hand ondertekende aanvraagformulier niet ontvangen, geven wij op grond van artikel 4:5 van de Algemene wet bestuursrecht de gelegenheid om de aanvraag op dit punt aan te vullen. Omdat een ondertekende versie van de aanvraag een vereiste is uit de Awb, kunt u ervoor kiezen uw post aangetekend te versturen.
Elektronische handtekening of handgeschreven
Bij het indienen van uw aanvraag heeft u een voldoende betrouwbare elektronische handtekening nodig of een uitgeprint en met de hand ondertekende download van het aanvraagformulier - zonder bijlagen - dat u per post opstuurt naar:
Kansspelautoriteit
Afdeling vergunningen kansspelen op afstand
Postbus 298
2501 CG Den Haag
Wanneer voldoet mijn elektronische handtekening?
Een gekwalificeerde elektronische handtekening kunnen wij snel controleren, heeft hetzelfde rechtsgevolg als een handgeschreven handtekening, en bevordert de behandeling van uw aanvraag. Gebruikt u een elektronische handtekening met een onbekend certificaat? Dan kan dit de behandeling van uw aanvraag bemoeilijken.
Uw gekwalificeerde elektronische handtekening voldoet in ieder geval als deze:
- is verstrekt via een vertrouwensdienst op de vertrouwenslijst van Nederland of vertrouwenslijsten EU
- voldoet aan alle in artikelen 26 en 3, lid 12, van de EIDAS-verordening genoemde eisen:
a) op unieke wijze aan de ondertekenaar is verbonden
b) de ondertekenaar is ermee te identificeren
c) tot stand is gekomen met gegevens die alleen de ondertekenaar kan gebruiken;
d) het mogelijk maakt elke wijziging in gegevens achteraf op te sporen
e) de handtekening is aangemaakt met een gekwalificeerd middel voor het aanmaken van elektronische handtekeningen
f) de handtekening is gebaseerd op een gekwalificeerd certificaat voor elektronische handtekeningen