Vragen bij het onderwerp verslavingspreventie
Uw vertegenwoordiger moet bereikbaar zijn voor relevante gespreks- en contractspartijen in Nederland, zoals verslavingspreventiedeskundigen.
Daarom moet u ten minste vermelden: de heer of mevrouw [achternaam], een e-mailadres en een postadres. U hoeft geen rechtsreeks e-mailadres te vermelden. U kunt volstaan met bijvoorbeeld VP@naamaanbieder.com.
Ook vermeldt u hoever de volmacht van de vertegenwoordiger strekt, ofwel wat zijn of haar bevoegdheden zijn. U bent vrij om meer informatie te vermelden.
Nee, u mag als kansspelaanbieder geen minimum speellimiet vragen aan een speler. Niet in geld en niet in tijd. De speler moet zelf zijn speellimiet kunnen instellen. Als aanbieder bent u verplicht om de financiële speellimiet standaard op nul te zetten.
Volgens artikel 4.14 van het Besluit Kansspelen op afstand geeft een speler zijn speellimiet aan als hij een account aanmaakt bij de vergunninghouder. Daarmee geeft hij aan:
- hoe lang hij wil spelen per dag, week of maand
- wat hij maximaal wil uitgeven per dag, week of maand en
- het maximale tegoed op de speelrekening
U berekent de maximale speeltijd als de totale duur dat een speler is ingelogd. Als de speler bijvoorbeeld heeft aangegeven 1 uur per dag te willen gokken, dan maakt het niet uit hoe vaak de speler in- of uitlogt. Als de speler in totaal 1 uur is ingelogd, is het maximum voor die dag bereikt.
Maximum bereikt tijdens het spel?
U zorgt ervoor dat de speler niet over zijn maximale speeltijd heen gaat. Deze grens kan echter worden bereikt als de speler nog deelneemt aan een spel dat nog niet is afgerond. In zo’n geval kunt u als aanbieder de speler bijvoorbeeld met een pop-up berichten dat zijn speeltijd voorbij is. De speler mag dit spel afmaken, maar na afloop mag de speler geen nieuw spel starten.
Wat doe ik als aanbieder als de winstuitkering de financiële speellimiet van de speler overschrijdt?
Een winstuitkering moet u op de bankrekening van de speler storten als deze over zijn financiële speellimiet heen gaat, niet op zijn speelrekening. Niemand mag over de maximum stortingen en het maximum saldo op de speelrekening heen. Ook u als spelaanbieder niet. U richt het spelsysteem zo in dat u stortingen na het bereiken van de speellimiet weigert, of zonder onnodige vertraging terugboekt.