Laatst gewijzigde pagina's voor zakelijke aanbieders
- Vorige pagina
- pagina 1
- ...
- pagina 5
- pagina 6
- pagina 7
- Volgende pagina
In de praktijk blijkt dat aanbieders in het verslavingspreventiebeleid vaak niet meer beschrijven dan wat er in wetgeving staat zonder dat zij concreet beschrijft hoe zij invulling geeft aan de open normen. Uit het verslavingspreventiebeleid moet blijken dat een aanbieder zich inspant en nadenkt over de wijze waarop hij de relatief open wettelijke normen concreet invult én naleeft. De Kansspelautoriteit wil bij het toezicht elke aanbieder hier concreet op kunnen aanspreken.
De toets bij vergunningverlening richt zich op begrijpelijkheid en betekent geen voorafgaande goedkeuring van het beleid of van de invulling van open normen door de aanbieder. Open normen laten ruimte voor interpretatie, maar de Kansspelautoriteit beoordeelt uiteindelijk het handelen van de aanbieder op basis van de wet. Indien nodig gaat de Ksa hierover in gesprek met de vergunninghouder. Aanbieders zijn zelf verantwoordelijk voor het correct interpreteren en naleven van deze normen.
Vragen over Exitplan - Module A3
Vragen uitbesteding – Module G
Elke aanvrager is verplicht een exitplan op te stellen en aan te leveren conform artikel 2.4 van de BRVKOA 2026. De toelichting bevat voorbeelden van relevante scenario’s. De Kansspelautoriteit hecht hier waarde aan, omdat niet te voorspellen is of, wanneer en onder welke omstandigheden een vergunning voortijdig eindigt. Het exitplan is van belang voor aanbieders, spelers en de Ksa. De wettelijke basis ligt in artikel 31a van de Wok. Daarom moet het plan al bij de aanvraag worden ingediend. De Ksa acht de lasten voor het opstellen niet disproportioneel.
Aan de modelvergunning wordt een voorschrift toegevoegd over het hebben en naleven van een exitplan.
Voor de toepassing en praktische uitvoering van de Consignatiekas verwijst de Kansspelautoriteit naar Bureau Consignatie van het Ministerie van Financiën. Dit is toegelicht in de beleidsregels.
Een vergunninghouder kan het voortijdig eindigen van zijn vergunning aanvragen met een eenvoudig schriftelijk verzoek. Dit valt onder artikel 4.2, lid 1, sub c van de Awb. Verdere vereisten zijn er niet, behalve dat de Kansspelautoriteit vraagt hoe de vergunninghouder het exitplan zal uitvoeren.
De toets bij vergunningverlening richt zich op begrijpelijkheid en betekent geen voorafgaande goedkeuring van het beleid of van de invulling van open normen door de aanbieder. Open normen laten ruimte voor interpretatie, maar de Kansspelautoriteit beoordeelt uiteindelijk het handelen van de aanbieder op basis van de wet. Indien nodig gaat de Ksa hierover in gesprek met de vergunninghouder. Aanbieders zijn zelf verantwoordelijk voor het correct interpreteren en naleven van deze normen.
Vragen over Overtredingspreventie - Module A
De toets bij vergunningverlening richt zich op begrijpelijkheid en betekent geen voorafgaande goedkeuring van het beleid of van de invulling van open normen door de aanbieder. Open normen laten ruimte voor interpretatie, maar de Kansspelautoriteit beoordeelt uiteindelijk het handelen van de aanbieder op basis van de wet. Indien nodig gaat de Ksa hierover in gesprek met de vergunninghouder. Aanbieders zijn zelf verantwoordelijk voor het correct interpreteren en naleven van deze normen.
- Vorige pagina
- pagina 1
- ...
- pagina 5
- pagina 6
- pagina 7
- Volgende pagina