Laatst gewijzigde pagina's voor zakelijke aanbieders
- pagina 1
- pagina 2
- ...
- pagina 7
- Volgende pagina
Uitgangspunt is dat reclame- en wervingsactiviteiten terughoudend moeten zijn. Een beleid waarbij vanuit commercieel oogpunt wordt gezocht naar het verkennen van de grenzen van de wet- en regelgeving zal eerder als agressief worden beschouwd als een beleid dat dit niet doet. Ook de kanalen en de frequentie van reclame- en wervingsactiviteiten kan een rol spelen bij het kwalificeren van het beleid. Dat geldt ook voor de wijze waarop het voor spelers op voorhand al dan niet duidelijk is, dat zij voor kansspelen benaderd worden.
Het is aan de aanbieder om dit nader in te vullen en daarbij in ieder geval de wettelijke elementen verder uit te werken en aan te geven hoe de aanbieder dit concreet invult. De Ksa kijkt hierbij niet alleen naar de opzet, maar ook naar de invulling. Het enkel benoemen van de wettelijke elementen is onvoldoende. De aanbieder moet dus niet alleen aangeven dat hij de wet naleeft, maar ook met welke concrete waarborgen en maatregelen dit gebeurt. Zie verder de toelichting bij paragraaf 18 van de BRVKOA 2026.
- Bij het opgeven van niet-eerder gemelde (rechts)personen kan het zo zijn dat de relatie verloopt via eerder opgegeven rechtspersonen. Bijvoorbeeld, het moederbedrijf heeft een nieuwe bestuurder. Dan moet noodzakelijkerwijs ook dat moederbedrijf weer genoemd worden. En dat bedrijf moet dan ook op de netwerktekening worden opgenomen.
- Er wordt een nog niet gemeld antecedent opgegeven bij een eerder wel doorgegeven (rechts)persoon. Dan is het onvermijdelijk dat identificerende gegevens van die (rechts)persoon verstrekt worden.
Het niet-naleven van vonnissen lijkt een groot en steeds groter wordend probleem te zijn. De Raad van Bestuur wil glashelder stellen dat dit onderwerp daarom bij vergunningaanvragen de zwaarste consequentie heeft.
De toelichting op artikel 2.4 van de BRVKOA 2026 benoemt de daar beschreven scenario's met zoveel woorden slechts als voorbeeld. De aanbieder is dus vrij om bij hem passende scenario's uit te werken.
Hoe toont aanbieder toereikendheid van documentatie en terugbetalingspogingen van spelersfondsen aan
Kort gezegd moet de aanbieder aantonen dat er sprake is van vergaande, gedocumenteerde inspanningen om spelers te bereiken en om hun gelden terug te betalen
Welke procedure volgt een vergunninghouder om de vergunning uit te breiden met een nieuwe categorie?
Als de vergunninghouder een of meer spelcategorieën wil ten opzichte van zijn huidige vergunning, dan geldt daarvoor de reguliere procedure. Dit is ook een relevante wijziging als bedoeld in artikel 5.1, lid 2, sub a van het Besluit Koa. Bij een wijziging / uitbreiding moet de Ksa alle modules beoordelen. Het is eenvoudiger om eerst een vergunningaanvraag te doen voor een ongewijzigde situatie en, nadat deze is verleend, uitbreiding met een categorie aan te vragen.
Het proces begint op het moment dat de Ksa de vergunningaanvraag heeft ontvangen. Natuurlijk is het mogelijk - wanneer aanvragers hier behoefte aan hebben - om al eerder contact te hebben over een in te dienen aanvraag. Dan gaat het over het beantwoorden van vragen, maar we gaan nog geen oordeel geven. Dat doen we pas nadat een aanvraag is ingediend.
Relevante wijzigingen die bij de vergunninghouder plaatsvinden vóórdat de nieuwe vergunning is verleend, moet de aanvrager via het Koa-portaal indienen. De Kansspelautoriteit neemt deze wijzigingen dan mee in haar beoordeling van de betreffende module.
Vragen over wervings- en reclamebeleid
- pagina 1
- pagina 2
- ...
- pagina 7
- Volgende pagina