Gokbedrijven mogen reclame maken via onder andere internet, direct mailing, on-demand TV, social media of in de online spelomgeving. U moet daarbij de gelegenheid krijgen om aan te geven dat u de reclame niet wilt ontvangen.
Ook sponsoring is toegestaan. Online gokbedrijven mogen tot 1 juli 2024 televisieprogramma’s en evenementen sponsoren. Sportsponsoring is toegestaan tot 1 juli 2025. Hierna mogen online gokbedrijven geen reclame meer maken via sponsoring.
Er zijn ook plekken waar gokbedrijven geen reclame mogen maken:
- Op TV en radio en in kranten en tijdschriften
- Op openbare plaatsen, bijvoorbeeld op billboards en abri’s, en in voor het publiek toegankelijke gebouwen, bijvoorbeeld speelcasino’s, speelautomatenhallen, bioscopen en cafés.
- In games of op websites of applicaties waar games worden aangeboden
- Tijdens sportwedstrijden, paardenrennen of harddraverijen voor het afsluiten van weddenschappen op die wedstrijden (op de eigen website mag wel).
Daarnaast gelden de volgende belangrijke regels:
- Gokbedrijven mogen hun reclame niet richten op minderjarigen en kwetsbare groepen
- Gokbedrijven mogen in hun reclames geen rolmodellen zoals influencers, (oud)beroepssporters en modellen inzetten