Vragen over rapportageverplichting vergunninghouders
U kunt een nieuw wachtwoord aanvragen door het webformulier in te vullen. U ontvangt per e-mail de link naar Kansspelautoriteit Files en een nieuw wachtwoord om mee in te loggen.
Nee, u kunt alleen documenten uploaden en inzien. Als u het verkeerde document heeft geüpload, kunt u dat mailen naar vergunningen@kansspelautoriteit.nl. Het document wordt dan verwijderd.
Als u problemen ervaart met het inloggen of uploaden van documenten, kunt u dat mailen naar vergunningen@kansspelautoriteit.nl. Een medewerker van de Kansspelautoriteit neemt dan contact met u op om u te helpen.
Als u een klantenadministratie beëindigt, toegevoegt of als u meerdere klantenadministraties samengevoegt dan geeft u hiervan op het voorblad een beschrijving.
In het format kunt u kolommen toevoegen als u meer dan 2 klantenadministraties heeft. Er is geen beperking aan het aantal toe te voegen kolommen.
De kolom vergunninghouder is vaak, maar niet altijd het totaal van alle kolommen klantenadministratie. Dit komt doordat een speler mogelijk in meerdere klantenadministraties voorkomt of in slechts een enkele.
Zie het voorbeeld hieronder. In dit voorbeeld wordt op het niveau van vergunninghouder over het totale aantal unieke spelers gerapporteerd. In de kolom klantenadministratie 1 en 2 wordt gerapporteerd over het aantal spelers binnen een klantenadministratie.
Vergunninghouder A |
Klantenadmin 1 |
Klantenadmin 2 |
|
---|---|---|---|
Aantal spelers |
500 |
150 |
500 |
Aantal weigeringen bij vgh |
20 |
8 |
12 |
Aantal uitschrijvingen |
16 |
7 |
9 |
U rapporteert op het niveau van vergunninghouder en waar mogelijk ook op klantadministratieniveau. Sommige vergunninghouders hanteren één uniek klantenbestand en rapporteren alleen op het niveau van vergunninghouder.
Andere vergunninghouders hebben er vanuit hun bedrijfsvoering voor gekozen om naast hun unieke klantenbestand ook meerdere klantenadministraties te hanteren. Bijvoorbeeld aparte klantenadministraties per spel of website.
Op het voorblad geeft u aan hoeveel klantenadministraties u heeft en geeft u voor elk een beschrijving.
In het format voor vergunninghouders van online kansspelen is onder ‘consumentenbescherming’ een overzicht opgenomen van klachten per onderwerp. U moet uw administratie hierop aanpassen.
Wanneer u klachten ontvangt die u niet onder één van de genoemde onderwerpen kunt plaatsen dan gebruikt u het veld ‘overig’.
De gegevens die door vergunninghouders via dit format worden verstrekt delen wij niet met derden. Wij gebruiken de gegevens voor analyses om risicogestuurd toezicht te kunnen houden.
Deze analyses met geaggregeerde data gebruiken wij behalve voor toezicht ook om voorlichting en informatie over kansspelen te geven. Tot slot kunnen wij op basis van de informatie de minister voor Rechtsbescherming gevraagd en ongevraagd advies geven over het kansspelbeleid.