888.nl aangesproken op gebrekkige bereikbaarheid klantenservice


Gepubliceerd op 10 november 2025

De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft kansspelaanbieder Godwits Limited aangesproken op de gebrekkige bereikbaarheid van hun klantenservice. Deze waarschuwing volgde op een uitzonderlijk hoog aantal meldingen van spelers die aangaven dat de klantenservice niet of gebrekkig bereikbaar was. Ook zijn er meldingen ontvangen over signalen die zijn ontvangen over het niet automatisch toekennen van welkomstbonussen. Godwits Limited biedt onder de merknaam 888 kansspelen aan in Nederland.

Bereikbaarheid klantenservice

Bedrijven met een vergunning van de Ksa moeten te allen tijde een Nederlandstalige klantenservice beschikbaar hebben voor vragen van spelers. Dat is belangrijk omdat spelers, zeker in het kader van de zorgplicht, altijd in het Nederlands bij de aanbieder terecht moeten kunnen met vragen of zorgen over hun speelgedrag. Volgens Godwits Limited was er bij de livegang van de website een groter aantal verzoeken in de livechat van de klantenservice dan verwacht. Hierdoor ontstonden er lange wachttijden. Godwits Limited heeft maatregelen genomen om de problemen met de bereikbaarheid van de klantenservice op te lossen. Zo zijn er extra medewerkers op de klantenservice aangenomen.

Welkomstbonus

Het grote aantal vragen bij de klantenservice hing volgens Godwits Limited samen met een technisch probleem bij het automatisch toekennen van een welkomstbonus. Nadat een speler de verplichte storting hadden gedaan werd in sommige gevallen de welkomstbonus niet toegekend. Via de klantenservice konden spelers alsnog deze welkomstbonus toegekend krijgen. Ook hierover heeft de Ksa meerdere signalen ontvangen. Godwits Limited gaf aan dat de technische storing inmiddels is opgelost.