Kansspelautoriteit spreekt Lucky 7 Casino aan op onbereikbaarheid klantenservice


Gepubliceerd op 27 maart 2025

De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft kansspelaanbieder Noord Zuid Alliantie B.V. aangesproken op de onbereikbaarheid van de klantenservice. Wie de klantenservice belde, kreeg een Engelstalig bandje te horen dat er niemand beschikbaar was. Ook werd informatie op de website over bijvoorbeeld verslavingspreventie in de Engelse taal aangeboden. Daarnaast is er gepraat over signalen over de uitvoering van de zorgplicht. Noord Zuid Alliantie B.V. biedt met de website Lucky 7 Casino online kansspelen aan.

Bedrijven met een vergunning van de Ksa moeten te allen tijde een Nederlandstalige klantenservice beschikbaar hebben voor vragen van spelers. Dat is belangrijk omdat spelers, zeker in het kader van de zorgplicht, altijd in het Nederlands bij de aanbieder terecht moeten kunnen met vragen of zorgen over hun speelgedrag. Ook de website moet in de Nederlandse taal beschikbaar zijn.

De aanbieder heeft de problemen met de bereikbaarheid en de taal na gesprekken met de Ksa opgelost.

Ook ontving de Ksa meldingen over spelen na zelfuitsluiting en een pop-up die opriep tot extra stortingen. De Ksa neemt deze signalen ernstig op. De mogelijkheid tot zelfuitsluiting is een belangrijk instrument in het voorkomen van een kansspelverslaving. Ook deze problemen zijn opgelost. De Ksa blijft de ontwikkelingen bij Lucky 7 Casino volgen en kan bij eventuele nieuwe overtredingen handhavend optreden.