TonyBet aangesproken op Engelstalige klantenservice


Gepubliceerd op 19 februari 2025

De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft kansspelaanbieder TonyBet aangesproken op het feit dat zij niet 24 uur per dag gebruikmaakten van een Nederlandstalige telefonische klantenservice. Bedrijven met een vergunning van de Ksa moeten te allen tijde een Nederlandstalige klantenservice beschikbaar hebben voor vragen van spelers. Dat is belangrijk omdat spelers, zeker in het kader van de zorgplicht, altijd in het Nederlands bij de aanbieder terecht moeten kunnen met vragen of zorgen.

Hoewel TonyBet al enige tijd over een vergunning beschikt, is de website van het bedrijf pas sinds eind 2024 live. Kort na livegang kreeg de Ksa een signaal van een speler die alleen in het Engels met de klantenservice in gesprek kon. De Ksa heeft de aanbieder daarop aangesproken. TonyBet heeft direct maatregelen getroffen om dit te herstellen, onder andere door meer Nederlandstalige klantenservicemedewerkers aan te nemen. De telefonische klantenservice was daarmee per direct 24 uur per dag bereikbaar in de Nederlandse taal.