De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft een vergunninghouder voor het aanbieden van online sportweddenschappen gemaand te stoppen met het maken van reclame op Twitter tijdens voetbalwedstrijden.
De aanbieder in kwestie twitterde tijdens voetbalwedstrijden over onder meer het scoreverloop. Die meldingen gingen gepaard met quoteringen. Een quotering is de factor waarmee de inzet wordt vermenigvuldigd na winst. Het aanklikken van zo’n quotering leidde naar de website van de vergunninghouder waar de weddenschap kon worden aangegaan. De Ksa deed onderzoek naar aanleiding van een signaal.
Verboden
Tijdens sportwedstrijden mag geen reclame voor weddenschappen op die wedstrijden worden gemaakt. Dit is bedoeld om consumenten te beschermen tegen impulsieve deelname.
Overtreding
De Ksa heeft de vergunninghouder op de overtreding aangesproken, gesommeerd hier direct mee te stoppen en herhaling te voorkomen. De vergunninghouder gaf hier gehoor aan. De Ksa blijft monitoren of de wet niet nogmaals wordt overtreden en zal dan niet aarzelen zwaardere middelen in te zetten.