Stel een vraag of meld een probleem met een kansspel


Heeft u een vraag over het gokken bij of organiseren van kansspelen? Heeft u een vraag over uw gokstop of over Cruks? Komt u problemen tegen bij aanbieders van kansspelen zoals oneerlijk spel of oplichting? Worden er illegale kansspelen aangeboden? Merkt u dat spelers jonger dan 18 jaar toegelaten worden of merkt u dat er onjuiste voorlichting gegeven wordt door aanbieders? Stuur deze vraag of melding aan de Kansspelautoriteit met een van de twee onderstaande formulieren.
Let op: wanneer u uw vraag anoniem indient, kunnen wij u geen antwoord sturen.

Uw vraag

Wat wij doen met uw vraag

Wij proberen u vraag zo goed en volledig mogelijk te beantwoorden. Vaak zijn dit vragen waarop wij snel een antwoord kunnen geven. In sommige gevallen zijn de vragen complexer en schakelen wij onze experts op de verschillende onderwerpen in. Mocht er meer informatie nodig zijn, nemen we contact met u op.

Ons antwoord

Ons antwoord sturen wij per mail aan het mailadres dat u opgegeven heeft in het formulier. 
Let op dat u uw vraag niet anoniem verstuurt, anders kunnen wij u geen antwoord sturen.

Een vraag over Cruks

Heeft u een vraag over uw gokstop, uw inschrijving bij cruks of een andere vraag over het cruksregister? Gebruik dan het formulier voor vragen over Cruks.
Zoekt u hulp en wilt u direct contact met iemand? Neem dan (ook) contact op met Loket Kansspel.

Uw melding

Wat wij doen met uw melding over een kansspel

Uw melding helpt ons bij het toezicht houden op kansspelen. Wij gebruiken meldingen om te bepalen of meer mensen dezelfde klachten hebben zodat we weten naar welke onderwerpen wij onderzoek moeten doen.

Wat u zelf kunt doen

Kijk of u onderstaande gedaan heeft voor u een melding maakt:

  • Check in de Kansspelwijzer of de aanbieder van het kansspel een vergunning van de Kansspelautoriteit heeft.
  • In gesprek gaan met de aanbieder van het kansspel.
  • Contact opnemen met een klachtenfunctionaris of een juridisch adviseur, bijvoorbeeld via het Het Juridisch Loket.
  • Oplichting melden bij de  De Fraudehelpdesk. Mocht er sprake zijn van een strafbaar feit verwijzen zij u naar de politie met de nodige informatie die u daarvoor nodig heeft.

Wat u hoort over uw melding

U hoort alleen van ons als wij aanvullende informatie nodig hebben. U krijgt geen persoonlijke terugkoppeling op uw melding.

De Kansspelautoriteit kan uw probleem niet oplossen en wij kunnen niet persoonlijk bemiddelen. Uw melding is belangrijk voor de Ksa, en helpt haar om een beter beeld te krijgen van de kansspelmarkt en mogelijke misstanden. Dat verbetert ons toezicht. Bij een bepaald risico, bijzondere of herhaaldelijke meldingen kan de Ksa ervoor kiezen op te treden.

Op de pagina Uw melding, ons toezicht vindt u een overzicht van hoe uw melding ons helpt bij toezicht en handhaving.

Vermoeden van witwassen of matchfixing?

Als consument of medewerker van aanbieder

Bent u consument of medewerker van een kansspelaanbieder en heeft u het vermoeden dat de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme - de Wwft - wordt overtreden door een kansspelaanbieder die onder het toezicht van de Kansspelautoriteit valt?

Meld vermoeden witwassen of matchfixing op deze pagina

Als vergunninghouder kansspelen

Een vergunninghouder meldt vermoedens of feiten van witwassen of matchfixing op een andere manier. Lees er meer over bij toezicht op de Wwft en matchfixing.

Meld misleidende verkoop

Krijgt u misleidende e-mails, brieven of telefoontjes van zogenaamde kansspelaanbieders? Happy Numbers, Megapot en Fictory zijn voorbeelden. Soms zeggen zogenaamde incassobureaus op te treden namens een kansspelaanbieder.

Zeg altijd 'nee' als u het niet vertrouwt. Dit soort misleiding noemen we ‘misleidende verkoop’.

Meld misleidende verkoop bij Autoriteit Consument en Markt

Uw persoonsgegevens

De persoonsgegevens die wij met dit formulier opvragen, gebruiken wij alleen bij de behandeling van uw melding. 
Lees meer over hoe wij persoonsgegevens verwerken.