Senior medewerker handhaving online

De Kansspelautoriteit is onafhankelijk toezichthouder voor de naleving van een veilig en eerlijk kansspelaanbod. Als zelfstandig bestuursorgaan (ZBO) heeft de Kansspelautoriteit een unieke positie tussen overheden, aanbieders, consumenten en de maatschappij. De kansspelmarkt is volop in beweging. De Kansspelautoriteit hecht daarbij extra aan de belangen van consumenten. Zij moeten veilig kunnen spelen op een eerlijke markt.

De Kansspelautoriteit informeert en beschermt consumenten tegen onder andere misleidende reclame en helpt kansspelverslaving voorkomen. De Kansspelautoriteit gaat illegale kansspelen tegen, evenals het gebruiken of misbruiken van kansspelen voor criminele activiteiten, waaronder witwassen en aan kansspelen gerelateerde wedstrijdvervalsing. Bovendien behoort het reguleren van een passend legaal aanbod tot een van de kerntaken. Onderdeel van deze taak is het beoordelen en toekennen, dan wel afwijzen van vergunningsaanvragen, het toezien op naleving van wet- en regelgeving door vergunninghouders en het handhavend optreden bij het niet naleven daarvan. De Kansspelautoriteit is ook internationaal actief, samenwerkend met andere toezichthouders op kansspelen, vooral in Europa.

Bij de Kansspelautoriteit ontstaat een vacature voor een

Senior Medewerker Handhaving Online

Kansspelautoriteit, Den Haag

Een baan met impact

Een van de drie kerntaken van de Ksa is het tegengaan van illegaliteit en criminaliteit. Zeker als begin 2021 de Wet Kansspelen op afstand van kracht wordt, verwachten de wetgever, de legale aanbieders en de consument dat de Kansspelautoriteit effectief optreedt tegen het dan nog resterende illegaal online aanbod. Jij staat als Senior Medewerker handhaving Online met jouw team voor deze interessante en grote uitdaging. Je bouwt  effectieve barrières tegen dat illegaal aanbod. Je zoekt daarvoor nationaal en internationaal de samenwerking met allerlei partijen en collega toezichthouders. Je bereidt onderzoeken en thematische acties voor. Je houdt ervan om zelf de handen uit de mouwen te steken, maar je draait er ook je hand niet voor om, om jouw plannen te presenteren voor het MT of de raad van bestuur. Je coacht jouw team van inspecteurs en werkt nauw samen met collega’s van andere afdelingen.

Jouw werk maakt echt verschil. Illegale aanbieders hebben vaak minder oog voor de belangen van de consument. Het is niet zeker of het spel eerlijk wordt gespeeld en of de speler zijn geld ook echt krijgt. Jouw werk is het om, samen met je collega’s, de consument te beschermen tegen dit soort praktijken.

Wat betekent werken bij de Kansspelautoriteit

Bij de Kansspelautoriteit werk je in een platte organisatie met korte lijnen. De sfeer is informeel, werkplezier vinden we belangrijk en gedrevenheid wordt hoog gewaardeerd. Je maakt deel uit van de afdeling Handhaving, maar je werkt over de hele breedte van de organisatie en met vele stakeholders daarbuiten. Bij de Kansspelautoriteit krijg je structureel aandacht voor je loopbaanontwikkeling. Er zijn ruime opleidingsmogelijkheden en door de goede relaties met andere toezichthouders kun je je kennis en kunde makkelijk verbreden. Het kantoor van de Kansspelautoriteit is gelegen nabij het centrum van Den Haag en direct naast Den Haag Centraal.

Wat heb je daarvoor nodig

  • Je hebt een opleiding WO Recht en/of criminologie afgerond en hebt gedegen kennis van bestuursrechtelijke en strafrechtelijke handhaving;
  • Je hebt 3-5 jaar ervaring met handhaving/toezicht en met het uitvoeren van onderzoeken in de rol van onderzoeksleider met multidisciplinaire teams. Daarbij heb je laten zien dat je in je werkzaamheden en dat van je onderzoeksteam de juiste prioriteiten weet te stellen en flexibel genoeg bent om in te spelen op veranderende omstandigheden;
  • Het opstellen van boeterapporten, lasten onder dwangsom etc. is voor jou gesneden koek;
  • Je hebt gevoel voor politiek-bestuurlijke en beleidsprocessen en je kunt goed omgaan met tegengestelde belangen;
  • Je bent gewend om te opereren in een omgeving die in ontwikkeling is. Je gedijt in een organisatie waar projectmatig wordt gewerkt en hebt de nodige ervaring als projectmedewerker en projectleider;
  • Je bent creatief, doortastend, resultaatgericht en vasthoudend;
  • Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden in de Nederlandse en Engelse taal (mondeling en schriftelijk). Je bent makkelijk benaderbaar en toegankelijk, jouw stukken zijn goed leesbaar en inhoudelijk helder.

Arbeidsvoorwaarden

  • De functie is ingeschaald in schaal 12 BBRA. Je salaris is afhankelijk van ervaring en varieert van € 3.815,55 tot € 5.671,10 bruto op basis van een 36-urige werkweek, exclusief Individueel keuzebudget van 16,37% van het jaarsalaris;
  • De gebruikelijke arbeidsvoorwaarden binnen het Rijk (www.caorijk.nl) zijn van toepassing;
  • Deze functie valt onder de FGR-functietypering Senior Inspecteur;
  • Bij de Kansspelautoriteit geven we aandacht aan de balans werk-privé, onder andere door tijd- plaats- en apparaat onafhankelijk werken;
  • Je begint met een arbeidsovereenkomst voor een jaar met uitzicht op een contract voor onbepaalde tijd bij gebleken geschiktheid;
  • Detachering behoort tot de mogelijkheden.

Solliciteren?

De uiterste reactiedatum voor deze vacature is 6 april 2020 09:00 uur.

Je kunt je sollicitatie richten aan wervingenselectie@kansspelautoriteit.nl ter attentie van Marc Merx. Na inzending van je CV en motivatiebrief ontvang je een ontvangstbevestiging. Binnen twee weken na sluitingsdatum hoor je of we de procedure met jou willen voortzetten.

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Marc Merx, afdelingshoofd Handhaving, telefoonnummer 070-3021372.

Voor meer informatie over de procedure kun je terecht bij Joyce Ravestein, HR-adviseur, jravestein@kansspelautoriteit.nl, telefoonnummer 070-3021356