Senior inspecteur Handhaving

De Kansspelautoriteit is onafhankelijk toezichthouder voor de naleving van een veilig en betrouwbaar kansspelaanbod. Als zelfstandig bestuursorgaan (ZBO) heeft de Kansspelautoriteit een unieke positie tussen overheden, aanbieders, consumenten en de maatschappij. De kansspelmarkt is volop in beweging. De Kansspelautoriteit hecht daarbij extra aan de belangen van consumenten. Zij moeten veilig kunnen spelen op een eerlijke markt. Belangrijke kernwaarden voor onze organisatie zijn: transparant, proactief, professioneel en consistent.

De Kansspelautoriteit informeert en beschermt consumenten tegen onder andere misleidende reclame en helpt kansspelverslaving voorkomen. De Kansspelautoriteit gaat illegale kansspelen tegen zowel in de fysieke wereld als online. Ook pakt de Kansspelautoriteit het gebruiken of misbruiken van kansspelen voor criminele activiteiten, zoals witwassen, financiering van terrorisme en aan kansspelen gerelateerde wedstrijdvervalsing aan. Bovendien behoort het reguleren van een passend legaal aanbod tot een van de kerntaken. Onderdeel van deze taak is het beoordelen en toekennen, dan wel afwijzen van vergunningsaanvragen, het toezien op naleving van wet- en regelgeving door vergunninghouders en het handhavend optreden bij het niet naleven daarvan. De Kansspelautoriteit is ook internationaal toenemend toonaangevend.

Bij de afdeling Handhaving ontstaat een vacature voor een

Senior Inspecteur Handhaving


Illegale praktijken, geen kans!

Wij zoeken voor ons team Handhaving een nieuwe ambitieuze en ervaren collega voor het aanpakken van illegale kansspelpraktijken, zowel op internet als in de fysieke wereld.

Wat ga je doen?

Handhavingsonderzoeken fysiek

Je zet zelfstandig handhavingsonderzoeken op. Je bereidt de zaken grondig voor, brengt structuur, overziet de grote lijnen met oog voor detail, betrekt de juiste personen van binnen en buiten de organisatie en geeft als senior leiding aan de uitvoering van het handhavingsonderzoek. Je voert daarbij regelmatig onderzoeken uit aan digitale gegevensdragers. Ook sturing geven aan een team dat een urgent risico multidisciplinair aanpakt behoort tot jouw takenpakket. Je bent verantwoordelijk voor je onderzoek tot en met de afronding in een bestuurlijk rapport of een proces verbaal. Op basis van jouw kennis en ervaring sta je stevig in je schoenen, bewaar je de rust als het spannend wordt en kun je collega’s in een dergelijk onderzoek goed aansturen en coachen.

En online!

Per 1 juli 2020 treedt de Wet Kansspelen op Afstand in werking. Binnen- en buitenlandse aanbieders kunnen dan een vergunning voor het aanbieden van online kansspelen aanvragen in Nederland. Aanbieders die daarna online gokactiviteiten zonder vergunning
aanbieden kunnen maatregelen van de Kansspelautoriteit tegemoet zien. Jij bouwt mee aan de opzet van deze belangrijke handhavingsstrategie.

Netwerken

Voor de fysieke handhaving is een goede informatiepositie van belang en daarom bouw je aan een goed netwerk met politie, gemeenten en andere relevante partijen. Alle meldingen altijd oppakken is natuurlijk niet mogelijk, maar jij neemt de gemeenten en politie mee in de afwegingen van de Kansspelautoriteit, kijkt gezamenlijk naar wat wel kan en waar zaken te bundelen zijn. Je schakelt makkelijk op alle niveaus, van beleidsdepartementen tot en met operationele collega’s. Je schrijft zowel bestuurlijke rapporten maar ook heldere memo’s, plannen van aanpak en beleidsnotities komen makkelijk uit jouw pen.

Overtuigend handhaven is teamwork

De Kansspelautoriteit pakt de hoogste risico’s en problemen aan met een klein en hecht team van deskundige medewerkers met verschillende competenties. Er wordt veel gewerkt over de afdelingsgrenzen heen. Bij vermoedens van misstanden bij vergunninghouders werken toezichtteams nauw samen met Handhaving. Binnen het team Handhaving zijn enkele mensen belast met de fysieke of online handhaving, een aantal collega’s doet beide. Daarnaast houdt de afdeling toezicht op Holland Casino voor wat betreft de Wet Witwassen en Financiering van Terrorisme (WWFT) en detecteert vreemde wedpatronen in het kader van matchfixing. We onderhouden een goed netwerk met gemeenten, politie, openbaar ministerie en andere partijen. Kansspelen worden aangeboden op een internationale markt, dus we werken uiteraard samen met collega toezichthouders uit het buitenland.

Wat betekent werken bij de Kansspelautoriteit

Werken bij de Ksa betekent dat je werkt in een organisatie waar de lijnen kort zijn, de sfeer informeel is en we met elkaar de handen uit de mouwen steken. Wij vinden eigenaarschap van groot belang; je voelt je verantwoordelijk voor het behalen van je resultaten en helpt je collega’s binnen en buiten de afdeling. Met weinig mensen moeten we veel werk verzetten, dus is er ruimte voor en behoefte aan slimme innovaties. Je kunt je ontwikkelen tot expert op een bepaald gebied. Bij de Kansspelautoriteit krijg je structureel aandacht en kansen voor je loopbaanontwikkeling. Er zijn ruime opleidingsmogelijkheden en door de goede relaties met andere toezichthouders zijn praktijkstages of een tijdelijke detachering makkelijk te regelen. Het kantoor van de Kansspelautoriteit is gelegen nabij het centrum van Den Haag en direct naast Den Haag Centraal.

Wat heb je daarvoor nodig

  • Je hebt een WO opleiding afgerond in bijvoorbeeld economie, recht of bedrijfskunde, dan wel een aantoonbaar WO werk- en denkniveau met minimaal een afgeronde Hbo-opleiding, aangevuld met ervaring in toezicht en handhaving.
  • Je hebt gedegen kennis van bestuursrechtelijke en strafrechtelijk handhaving.
  • Je kan bogen op ruime ervaring in handhaving en toezicht in gereguleerde en illegale markten.
  • Je bent collegiaal, resultaatgericht, staat voor kwaliteit en bent op dat vlak niet snel tevreden.
  • Je bent in staat vanuit meerdere perspectieven naar een zaak te kijken en hebt het vermogen van daaruit waar nodig in goed overleg met collega’s werkwijzen aan te passen.
  • Ervaring in onderzoek digitale gegevensdragers, onderzoek op internet en kennis van online kansspelen is een pre.
  • Je bent betrouwbaar in de planning en organisatie van je werk, je schrijft uitstekend en verwoordt ook mondeling helder je bevindingen en adviezen.
  • Je bent integer en gebruikt dit als basis voor al je handelen;
    Je hebt geen 9-17 mentaliteit en bent bereid zo nodig in de avonden en weekenden te werken.
  • Je bent in het bezit van rijbewijs B.

Arbeidsvoorwaarden

  • De functie is ingeschaald in schaal 11 BBRA. Je salaris is afhankelijk van ervaring en varieert van € 3.130,07 tot € 4.809,66 bruto op basis van een 36-urige werkweek, exclusief vakantietoeslag en eindejaarsuitkering.
  • De gebruikelijke arbeidsvoorwaarden binnen het Rijk (ARAR) zijn van toepassing.
  • Deze functie valt onder de FGR-functietypering Senior Inspecteur.
  • Bij de Kansspelautoriteit geven we aandacht aan de balans werk-privé, onder andere door tijd- plaats- en apparaat onafhankelijk werken.
  • Je krijgt de beschikking over het gebruik van een auto van de zaak en een mobiele telefoon.
  • Bij de Kansspelautoriteit start je altijd met een tijdelijke aanstelling van een jaar.
  • Detachering behoort tot de mogelijkheden.

Solliciteren?

De uiterste reactiedatum voor deze vacature is 4 juni 2019 09:00 uur.
Je kunt je sollicitatie richten aan wervingenselectie@kansspelautoriteit.nl  ter attentie van Marc Merx. Na inzending van je CV en motivatiebrief ontvang je een ontvangstbevestiging. Binnen twee weken na sluitingsdatum hoor je of we de procedure met jou willen voortzetten.
Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Marc Merx, afdelingshoofd Handhaving, telefoonnummer 070-3021372.
Voor meer informatie over de procedure kun je terecht bij Valerie Stallen, HR-adviseur, 070-3021315, vstallen@kansspelautoriteit.nl .