Senior adviseur internationale zaken

De Kansspelautoriteit staat als onafhankelijk toezichthouder voor een veilig en betrouwbaar kansspelaanbod. Als zelfstandig bestuursorgaan (ZBO) heeft de Kansspelautoriteit een unieke positie tussen overheden, aanbieders, consumenten en de maatschappij. De kansspelmarkt is volop in beweging. De Kansspelautoriteit hecht daarbij extra aan de belangen van consumenten. Zij moeten veilig kunnen spelen op een eerlijke markt. Belangrijke kernwaarden voor onze organisatie zijn: transparant, proactief, professioneel en consistent.

De Kansspelautoriteit informeert en beschermt consumenten tegen onder andere misleidende reclame en helpt kansspelverslaving voorkomen. De Kansspelautoriteit gaat illegale kansspelen tegen, evenals het gebruiken of misbruiken van kansspelen voor criminele activiteiten, zoals witwassen, financiering van terrorisme en aan kansspelen gerelateerde wedstrijdvervalsing. Bovendien behoort het reguleren van een passend legaal aanbod tot een van de kerntaken. Onderdeel van deze taak is het beoordelen en toekennen, dan wel afwijzen van vergunningsaanvragen, toezien op naleving van wet- en regelgeving door vergunninghouders en handhavend optreden bij het niet naleven daarvan. De Kansspelautoriteit is internationaal toenemend toonaangevend.

Senior adviseur Internationale zaken

bij de afdeling Communicatie, Internationale Zaken en Bestuursondersteuning, Den Haag

Jij weet als geen ander hoe de wereld in elkaar zit

Kansspelaanbieders en kansspelaanbod zijn nationaal gereguleerd, maar bewegen zich over de grenzen heen. Dat betekent dat de Kansspelautoriteit ook verder kijkt dan Nederland. We zoeken samenwerking met collega-toezichthouders uit andere landen om informatie te delen over aanbieders in het kader van vergunningverlening en toezicht. We maken over en weer afspraken over de uitvoeringspraktijk en gezamenlijk optreden tegen kansspelaanbieders die wet en regelgeving overtreden. Als Senior adviseur Internationale zaken speel je daarbij een centrale rol. Buiten Nederland heb je daarbij te maken met buitenlandse toezichthouders op de kansspelen, zowel bilateraal als in vaste gremia waarin de toezichthouders vertegenwoordigd zijn. Binnen Nederland stem je met name af met het ministerie van Justitie & Veiligheid, het ministerie van Financiën, andere toezichthouders en kansspelaanbieders. Binnen de organisatie weet jij wat er speelt op de verschillende strategische fronten van de Kansspelautoriteit, zodat verbindingen gelegd kunnen worden met internationale ontwikkelingen.

Jouw verantwoordelijkheden in het kort

Je coördineert de internationale activiteiten op verschillende niveaus:

  • Je onderhoudt een internationaal netwerk waarin informatie kan worden uitgewisseld. Je vertaalt de opgedane kennis naar de Kansspelautoriteit en geleidt de informatie door naar collega’s binnen de Kansspelautoriteit.
  • Je adviseert het bestuur over het tactisch en praktisch onderhouden van een effectief internationaal netwerk.
  • Je ondersteunt de voorzitter van de raad van bestuur in zijn rol als bestuurslid van de Europese organisatie van kansspeltoezichthouders, GREF.
  • Je vertegenwoordigt Nederland in internationale gremia op het gebied van toezicht en kansspelen.
  • In voorkomende gevallen fungeer je als achtervang van de bestuurssecretaris voor de coördinatie en de verslaglegging van de vergaderingen van het MT, de raad van bestuur en de Adviesraad.

Wat heb je daarvoor nodig?

  • Je bent ervaren, deskundig, en creatief op het gebied internationale samenwerking;
  • Je hebt een afgeronde relevante WO-opleiding;
  • Je bent gezaghebbend richting de organisatie;
  • Je bent politiek-bestuurlijk sensitief;
  • Je hebt een hands on-mentaliteit;
  • Je bent een teamspeler;
  • Je spreekt en schrijft uitstekend Engels;
  • Ervaring met de ondersteuning van een internationale bestuurderspositie is een pré;
  • Ervaring met de rol van een toezichthouder is een pré.

Wat betekent werken bij de Kansspelautoriteit?

Een uitdagende functie in een team van bevlogen mensen. Je kunt met jouw motivatie, kennis en vaardigheid daadwerkelijk een verschil maken voor een veilig en eerlijk kansspelaanbod in Nederland. Onze lijnen zijn kort, de bureaucratie is minimaal. De sfeer is informeel, werkplezier vinden we belangrijk en gedrevenheid wordt hoog gewaardeerd. Je maakt deel uit van de afdeling Communicatie, Internationale Zaken & Bestuursondersteuning (CIB), maar als medewerker bij de Kansspelautoriteit ben je breed inzetbaar. Bij de Kansspelautoriteit krijg je structureel aandacht voor je loopbaanontwikkeling. Er zijn ruime opleidingsmogelijkheden en door de goede relaties met andere toezichthouders zijn praktijkstages of een tijdelijke detachering makkelijk te regelen. Het kantoor van de Kansspelautoriteit is gelegen nabij het centrum van Den Haag en direct naast Den Haag Centraal.

Arbeidsvoorwaarden

  • Het salaris is afhankelijk van ervaring en varieert van € 3.667,39 tot € 5.450,88 bruto per maand (schaal 12 BBRA) op basis van een 36-urige werkweek, exclusief vakantietoeslag en eindejaarsuitkering.
  • De Kansspelautoriteit maakt geen deel uit van het Rijk, maar de gebruikelijke arbeidsvoorwaarden binnen het Rijk (ARAR) zijn van toepassing.
  • Deze functie valt onder de FGR-functietypering Senior adviseur.
  • Bij de Kansspelautoriteit is er aandacht voor de balans werk-privé. Zo heb je de mogelijkheid om thuis te werken.
  • Bij de Kansspelautoriteit start je altijd met een tijdelijke aanstelling van een jaar.
  • Detachering behoort tot de mogelijkheden.

Procedure extern

De uiterste reactiedatum voor deze vacature is 16 juni 2019.

Je kunt je sollicitatie richten aan wervingenselectie@kansspelautoriteit.nl ter attentie van Jan Erik van der Werff, afdelingshoofd CIB. Na inzending van je CV en motivatiebrief ontvang je direct een ontvangstbevestiging. Binnen twee weken na sluitingsdatum hoor je of we de procedure met jou willen voortzetten.

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Jan Erik van der Werff, afdelingshoofd CIB, telefoonnummer 06 – 839 706 37.

Voor meer informatie over de procedure kun je terecht bij Valerie Stallen, HR-adviseur, 070-3021315, vstallen@kansspelautoriteit.nl.