Ondersteunend medewerker toezicht en vergunningen

De Kansspelautoriteit is onafhankelijk toezichthouder voor de naleving van een veilig en eerlijk kansspelaanbod. Als zelfstandig bestuursorgaan (ZBO) heeft de Kansspelautoriteit een unieke positie tussen overheden, aanbieders, consumenten en de maatschappij. De kansspelmarkt is volop in beweging. De Kansspelautoriteit hecht daarbij extra aan de belangen van consumenten. Zij moeten veilig kunnen spelen op een eerlijke markt.

De Kansspelautoriteit informeert en beschermt consumenten tegen onder andere misleidende reclame en helpt kansspelverslaving voorkomen. De Kansspelautoriteit gaat illegale kansspelen tegen, evenals het gebruiken of misbruiken van kansspelen voor criminele activiteiten, zoals witwassen, financiering van terrorisme en aan kansspelen gerelateerde wedstrijdvervalsing. Bovendien behoort het reguleren van een passend legaal aanbod tot een van de kerntaken. Onderdeel van deze taak is het beoordelen en toekennen, dan wel afwijzen van vergunningsaanvragen, het toezien op naleving van wet- en regelgeving door vergunninghouders en het handhavend optreden bij het niet naleven daarvan. De Kansspelautoriteit is ook toenemend internationaal toonaangevend.

Ondersteunend medewerker toezicht en vergunningen

Kansspelautoriteit, Den Haag

Een vakkundige helpende hand

Op de afdeling Toezicht & Consument is per direct behoefte aan ondersteuning bij het toezicht. In het toezicht is een goede en betrouwbare administratieve organisatie van groot belang. De werkzaamheden zijn onder te verdelen in ondersteunende, administratieve en procedurele werkzaamheden. Je zorgt ervoor dat alle toezichthandelingen soepel verlopen doordat je het overzicht bewaakt over lopende zaken, doordat je incidenten afhandelt, doordat je goede dossiers opzet en bijhoudt en dat alles in intensieve samenwerking met de toezichthouders. Hierdoor zorg je voor structuur en overzicht, een belangrijke bijdrage voor de Kansspelautoriteit om professioneel toezicht te kunnen houden.

Wat ga je concreet doen

Je bent verantwoordelijk voor de administratieve afhandeling en tijdige en juiste verwerking van zaken, alles zorgvuldig binnen de juridische kaders en de interne procedures. De taken zijn ter ondersteuning van de toezichthouders van het team Toezicht & Consument. Dit houdt in:

  • Verwerken en afhandelen van incidenten: nagaan of de incidentmelding voldoet aan de criteria, vastleggen van het incident, inschatting maken welke aanpak nodig is, afhandelen als geen vervolg nodig is, opschalen naar toezichthouder als vervolg nodig is.
  • Gestructureerd bijhouden, inhoudelijk verwerken en vastleggen van de wijzigingen van reglementen en beleidsstukken in het kader van de vergunning.
  • Gestructureerd bijhouden, verwerken en vastleggen van wijzigingen van bestuurders van vergunninghouders, nagaan scannen of de melding compleet is en deze doorsturen naar het team integriteitsbeoordeling.
  • Vergunningen-mailbox bijhouden: registreren, uitzetten, voortgang controleren.
  • Gesprekken met vergunninghouders voorbereiden en vastleggen. De agenda opstellen, afspraken maken, logistiek regelen, notuleren.
  • Signalen en meldingen gestructureerd bijhouden; inventariseren, registreren, categoriseren, periodiek overzicht maken t.b.v. prioritering in het toezicht.
  • Gestructureerd bijhouden (bibliotheek aanleggen) van voor het toezicht relevante literatuur en jurisprudentie.
  • Administratieve ondersteuning van interventieteams en themaonderzoeken.
  • Gestructureerd rapportages registreren en checken op volledigheid voordat de toezichthouder ze inhoudelijk beoordeelt.
  • Inhoudelijke check van de vergunningaanvraag, administratieve afhandeling van de besluitvorming op de aanvraag, in voorkomende gevallen opstellen van het procesdossier.
  • Ondersteuning bij de afhandeling van WOB-verzoeken.

Wat heb je daarvoor nodig?

  • Je hebt een afgeronde Mbo+ opleiding in het vakgebied Rechten, door ervaring aangevuld tot een Hbo werk-/denkniveau;
  • Je hebt ervaring met het bewaken van juridische processen;
  • Je kunt goed werken in geautomatiseerde systemen zoals Exact Synergy en MS office;
  • Kennis en ervaring op het gebied van de Algemene wet bestuursrecht is een belangrijk onderscheidend criterium
  • Ervaring in het toezicht is een pre.

Competenties en persoonlijke kenmerken:

  • Oordeelsvorming;
  • Zelfstandig kunnen werken;
  • Integriteit;
  • Klantgerichtheid;
  • Resultaatgerichtheid;
  • Samenwerken;
  • Plannen en organiseren;
  • Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid.

Wat betekent werken bij de Kansspelautoriteit
Een uitdagende functie in een team van bevlogen mensen. Maximale kans om met jouw motivatie, kennis en vaardigheid daadwerkelijk een verschil te maken voor een veilig en eerlijk kansspelaanbod in Nederland. Onze lijnen zijn kort, de bureaucratie is minimaal. De sfeer is informeel, werkplezier vinden we belangrijk en gedrevenheid wordt hoog gewaardeerd. Je maakt deel uit van de afdeling Toezicht & Consument, maar je werkt over de hele breedte van de organisatie en met vele stakeholders daarbuiten. Bij de Kansspelautoriteit krijg je structureel aandacht voor je loopbaanontwikkeling. Er zijn ruime opleidingsmogelijkheden en door de goede relaties met andere toezichthouders kun je je kennis en kunde in het toezicht makkelijk verbreden. Het kantoor van de Kansspelautoriteit is gelegen nabij het centrum van Den Haag en direct naast Den Haag Centraal.

Arbeidsvoorwaarden

  • De functie is ingeschaald in schaal 8 BBRA, waarbij je salaris afhankelijk is van ervaring en varieert van € 2.605,10 tot € 3.521,52 bruto op basis van een 36-urige werkweek, exclusief vakantietoeslag en eindejaarsuitkering (een werkweek van 32 uur is een optie).
  • De gebruikelijke arbeidsvoorwaarden binnen het Rijk (www.caorijk.nl) zijn van toepassing.
  • Deze functie valt onder de FGR-functietypering Medewerker Verwerken en Behandelen.
  • Bij de Kansspelautoriteit geven we aandacht aan de balans werk-privé. Zo heb je de mogelijkheid om thuis te werken.
  • Bij de Kansspelautoriteit start je altijd met een tijdelijke aanstelling van een jaar.
  • Detachering is nadrukkelijk een mogelijkheid.

Solliciteren?

De uiterste reactiedatum voor deze vacature is 2 maart 2020 09:00 uur.

Je kunt je sollicitatie richten aan wervingenselectie@kansspelautoriteit.nl ter attentie van Renske Heijungs, afdelingshoofd Toezicht & Consument.

Na inzending van je CV en motivatiebrief ontvang je direct een ontvangstbevestiging. Binnen twee weken na sluitingsdatum hoor je of we de procedure met jou willen voortzetten.

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Renske Heijungs, afdelingshoofd Toezicht & Consument, telefoonnummer 070-3021336.

Voor meer informatie over de procedure kun je terecht bij Valerie Stallen, HR-adviseur, 070-3021315.